اگر برنامه دارید به صورت طولانی مدت و تمام وقت به استریم کردن بپردازید و آن را به عنوان شغل اصلی خود به حساب آورید، باید توجه ویژه‌ای داشته باشید به این سه اصل مهمی که در طول این مطلب می‌خواهیم به مرورشان بپردازیم. سه کاری که انجامشان باعث تخریب سابقه‌ی استریمینگ شما خواهد شد و تا حد زیادی احتمال به موفقیت رسیدن کانال استریمینگ شما را کاهش خواهد داد.

اگر می‌خواهید بدانید انجام چه کارهایی باعث تخریب استریم شما خواهد شد، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این سه اصل مهم بپردازیم. سه کاری که نباید در طول استریم خود انجام دهید تا آینده‌ی درخشانی را برای کانال استریمینگ خود رقم بزنید.

طی چند سال اخیر، صنعت بازی‌های آنلاین از یک سرگرمی جمعی و چندنفره تبدیل به یک سرگرمی درآمدزا شده است که بسیاری از گیمرها به آن به عنوان یک تفریح درآمدزا و کسب و کاری حرفه‌ای نگاه می‌کنند. جایی که مجریان استریم در طول نمایش خود سعی می‌کنند انتظارات دنبال کنندگان خود را برطرف کنند و در ازای آن پولی را به عنوان حمایت‌های مالی خودجوش دریافت می‌کنند. امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که شما می‌توانید به راحتی با بازی کردن و استریم کردن آن به کسب درآمد برسید. به طور کلی راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق استریم کردن وجود دارد.

از دونیت کردن‌های تماشاچیان و دنبال کنندگان گرفته، تا خرید سابسکریپشن کانال شما توسط افراد مختلف و همچنین عقد قراردادهای اسپانسرشیپ با کمپانی‌های مختلف در راستای تغذیه‌ی اهداف تبلیغاتی آن‌ها. در هر صورت امروز در این مطلب نمی‌خواهیم به چگونگی کسب درآمد در استریم بپردازیم، بلکه می‌خواهیم به مواردی اشاره داشتیم که باعث تخریب استریم شما و در نتیجه مسدود شدن جریان‌های مالی‌تان خواهند شد. کارهایی که فرقی نمی‌کند پس از انجامشان تا چه اندازه برای جبران آن‌ها تلاش کنید، یک بار که آن‌ها را به انجام برسانید، تاثیر چشمگیر و جبران ناپذیری روی سابقه‌ی استریمینگ شما خواهند داشت. این شما و این هم بهترین راه‌ها برای تباه کردن آینده‌ی استریمینگ شما:

تولید محتویات حاوی بدآموزی

تولید محتویات حاوی بدآموزی از جمله تاثیرگذارترین کارهایی است که باعث تخریب آینده‌ی استریمینگ شما خواهد شد. این مورد به طور گسترده شامل چندین شیوه‌ی مختلف برای ثابت کردن بدآموز بودن شخصیت شماست. انجام کارهایی که در ادامه در این بخش به مرورشان خواهیم پرداخت، شاید به طور مستقیم سبب مسدود شدن کانال استریمینگ شما نشوند، ما تا حد زیادی دنبال کنندگان شما را می‌آزارند و همچنین کمپانی‌هایی که نمایندگان آن‌ها استریم‌های شما را تحت نظر دارند نیز شما را از لیست قراردادهای احتمالی اسپانسرشیپ خود خط می‌زنند. اما تولید محتویات حاوی بدآموزی به چه معناست؟

ادبیات بد و غیرمودبانه

این بسیار مهم است که شما به عنوان یک استریمر معروف و الگوی بسیاری از دنبال کنندگان جوان‌تر، از ادبیات خوب و شایسته‌ای استفاده کنید که نظر دنبال کنندگان حرفه‌ای و همیشه محترم را جلب کند. تنها کافی است در طول یکی از استریم‌های خود از ادبیاتی ناشایست استفاده کنید و دنبال کنندگان خود را حتی برای چند ثانیه آزرده‌خاطر سازید.

این عملکرد نه چندان خوب و محترمانه بدون شک تاثیر چشمگیری در آینده‌ی فعالیت‌های استریمینگ شما خواهد داشت. حتی با وجود اینکه استفاده از ادبیات بد و غیر مودبانه موجب مسدود شدن کانال شما نمی‌شود و برخلاف قوانین پلتفرم‌های استریمینگ نیست، حتما توجه داشته باشید که به هیچ عنوان حتی در موقعیت‌های خاص که شدیدا عصبانی شده‌اید نیز، این کار را انجام ندهید.

نظرات جنسیتی

شما به عنوان یک استریمر معروف باید به این مورد توجه کافی داشته باشیم که نظر شخصی شما صرفا نظر یک شخص معمولی نیست و پس از به زبان آورده شدن به احتمال بسیار زیاد به یک نظر عمومی تبدیل خواهد شد. اتفاقاتی که در اینترنت رخ می‌دهند، برای همیشه در اینترنت باقی خواهند ماند و حتی پس از گذشت سال‌ها نیز می‌توانید اثرات آن‌ها را در گوشه و کنار فضای مجازی مشاهده کنید.

به اشتراک گذاشتن و ابراز نظرات جنسیتی نیز دقیقا از جمله همین کارهایی هستند که پس از به وقوع پیوستن، آثارشان تا مدت‎های طولانی هم در ذهن مخاطبین و هم در فضای مجازی پیرامون شما باقی خواهند ماند. شما به عنوان یک استریمر معروف، بدون توجه به جنسیت خود، نباید گروه خاصی را به دلیل جنسیت‎شان مورد تنفر قرار دهید یا بین زن و مرد تبعیض قائل شوید. عدم وجود نگاه جنسیتی در نقطه نظرهای شما از جمله مواردی است که تاثیر بسزایی روی عملکرد کانال استریمینگ شما خواهد داشت.

نژاد پرستی

خوشبختانه دوران روزهایی که گروه‎های اجتماعی ابراز نظرات نژاد پرستانه را بر می‌تابیدند و تحمل می‌کردند، به پایان رسیده است. امروزه مردم در فضای اجتماعی حتی خارج از محیط پلتفرم‌های استریمینگ، توجه زیادی به نقطه نظرات نژاد پرستانه دارند و حتی در مواقعی که قصد شما از ابراز یک نظر به هیچ عنوان نژاد پرستانه نبوده نیز ممکن است خاطی برشمرده شوید. از همین رو باید توجه زیادی داشته باشید که حتی سهوا و به طور غیرمستقیم نیز مرتکب خطای نژاد پرستی نشوید. شما به عنوان یک استریمر، در مقابل یک جامعه‌ی وسیع از مخاطبین قرار می‌گیرید که بدون شک از هر رنگ و نژادی در میان‌شان پیدا می‌شود. به همین دلیل وقتی با مقاصد نژاد پرستانه نظری را با مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارید، نه تنها گروه مشخصی از مخاطبین خود را مورد هدف قرار داده‌اید و به آن‌ها هجوم برده‌اید، بلکه دیگر گروه‌ها نیز تا حد بسیار زیادی از این عملکرد ناشایست شما آزرده‌خاطر خواهند شد.

پس پیشنهاد ما به شما این است که به طرز سختگیرانه‌ای روی محتویات نژاد پرستانه‌ی حرف‌های خود تمرکز داشته باشید تا مبادا خواسته یا ناخواسته گروه قابل توجهی از مخاطبین خود را مورد هدف قرار دهید و آن‌ها را از فعالیت‌های استریمینگ خود دور کنید.

رفتار پرخاشگرانه و تنفرورزی

بسیاری از استریمرها ممکن است در میانه‌ی بازی خود وقتی با شکست یا اتفاق غیرمنتظره‌ای مواجه می‎شوند، تا حد زیادی عصبانیت به خرج دهند و پرخاشگری کنند. وظیفه‌ی شما به عنوان یک استریمر معروف این است که خونسردی خود را به طور کامل حفظ کنید و از به زبان آوردن کلمات ناشایست و غیرمودبانه خودداری فرمایید. علاوه بر عصبانیت‌های ناشی از اتفاقات درون بازی، گاهی اوقات ممکن است یک بیننده یا گروهی از آن‌ها با هدف از پیش تعیین شده قصد عصبانی کردن شما با ارسال پیام‌های حساسیت‌برانگیز را داشته باشند. شما در این مواقع باید به طور کامل عملکرد آن‌ها را نادیده گرفته یا به صورت کاملا مودبانه غیرمحترمانه بودن عملکردشان را به آن‌ها یادآوری کنید.

یک بار دیگر به شما این موضوع بسیار مهم را یادآوری می‌کنیم. به یاد داشته باشید هرچیزی که در اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود یا به نمایش در می‌آید، برای همیشه در اینترنت باقی می‌ماند و دست به دست جابه‌جا می‌شود. پس خونسردی خود را در تمامی مواقع حفظ کنید و هیچوقت عملکرد ناشایستی که در شان یک استریمر نیست را مرتکب نشوید.

همچنین حین نقد بازی‌های ویدیویی نیز از ادبیات محترمانه‌ای استفاده کنید. برای مثال هیچوقت برای توصیف یک بازی از جمله‌ی «این بازی خیلی مزخرفه!» استفاده نکنید. در مواقعی که انتقادات تندی نسبت به یک بازی دارید، باید به طور کارشناسانه انتقادات خود را مطرح کنید و مهم‌تر از همه از نظر مخاطبین خود نیز باخبر شوید تا مبادا با توهین کردن به بازی یا بازیساز مورد علاقه‌ی بینندگان خود، آن‌ها را از تمامی فعالیت‌های استریمینگ خود دور کنید.

اشاره به اینکه «این کار را تنها برای پولش انجام می‌دهم»

شما به عنوان یک استریمر حتی اگر برنامه‌ریزی‌های مفصل و زیادی برای کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی استریم کردن آن‌ها دارید، به هیچ عنوان نباید مدام به این موضوع اشاره کنید. مخاطبین شما از روی علاقه وارد استریم شما می‌شوند و اگر هم به صورت نقدی از شما حمایت می‌کنند نیز کاملا از روی علاقه‌ی شخصی‌شان به شماست. شما به هیچ عنوان نباید با به زبان آوردن جملاتی مثل «این کار رو فقط برای پولش انجام میدم» یا «اگر به این اندازه دونیت شوم آن کار را انجام می‌دهم» استریم خود را به یک ایستگاه تجاری که صرفا با هدف کسب درآمد تشکیل شده است، تبدیل کنید.

به اشتراک گذاشتن دغدغه‌های مالی‌تان با بینندگان اصولا کار درستی نیست و صرفا باعث آزرده‌خاطر شدن آن‌ها خواهد شد. این کار برخلاف تصور بسیاری از استریمرهای تازه وارد حتی در جلب کردن توجه کمپانی‌ها برای عقد قرارداد اسپانسرشیپ با شما نیز تاثیرگذار نخواهد بود و در عوض تاثیرات بسیار منفی و نامطلوبی در پیش خواهد داشت.

شما به عنوان یک گیمر حرفه‌ای وقتی وارد عرصه‌ی استریمینگ شده‌اید، این مقصود را به دنبال کنندگان خود رسانده‌اید که علاقه‌ی زیادی به بازی‌های ویدیویی دارید و مشتاقانه می‌خواهید تجربیات شیرین خود از بازی‌ها را با دیگر گیمرها به اشتراک بگذارید. یا حتی می‌خواهید دقایق سرگرم‌کننده‌ای را برای خود رقم بزنید و چند نفری را نیز به عنوان هم‌صحبت و نه صرفا بیننده با خود همراه سازید.

تمامی این کارها در بر دارنده‌ی لذت تکرار نشدنی و خاصی هستند که تمامی‌شان با ورود به مباحث مالی به صورت سختگیرانه نابود می‌شوند. دنبال کردن علاقه‌های دوست‌داشتنی شما به احتمال بسیار زیاد در آینده درآمدهای مالی را نیز به دنبال خواهند داشت. اما اگر در ابتدا صرفا با اهداف مالی وارد کار شوید و این مهم را نیز مدام با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید تا از شما به صورت نقدی حمایت کنند، قطعا بازخورد مطلوبی در پی نخواهد داشت و احتمالا دیگر حتی نمی‌توانید از این طریق کسب درآمد قابل توجهی داشته باشید.

شایان به ذکر است که تنها در دو صورت شما موظفید که به موقعیت مالی فعالیت‌های استریمینگ خود اشاره داشته باشید. یکی در مواقعی که از سوی دنبال کنندگان خود مورد حمایت مالی قرار گرفته‌اید و دونیت‌های نقدی دریافت کرده‌اید. در این موقعیت بهتر است از افرادی که از شما حمایت کرده‌اند، در پخش زنده تشکر کنید و حتی اسم آن‌ها را نیز به زبان آورید. موقعیت بعدی مربوط به زمانی است که با یک کمپانی به صورت قرارداد اسپانسرشیپ وارد همکاری شده باشید.

وقتی شما به عنوان یک استریمر موفق حمایت مالی یک اسپانسر قدرتمند را به همراه دارید، بهتر است در آغاز و پایان استریم‌های خود به کمپانی اسپانسر خود اشاره داشته باشید. اعلام جزئیات قرارداد اسپانسرشیپ شما در جریان استریم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود و اصولا کار پسندیده‌ای نیست. اما به زبان آوردن نام کمپانی اسپانسر و تبلیغ محصولات یا خدمات آن‌ها از جمله وظایفی است که شما در طرف دیگر یک قرارداد اسپانسرشیپ برعهده دارید و جزئیات آن قطعا در قرارداد مربوطه لحاظ خواهند شد.

تقلب ممنوع!

وقتی بحث سیستم و بازی‌های ویدیویی مطرح می‌شود، همیشه راهی برای تقلب کردن یا به اصطلاح چیت زدن نیز وجود دارد. اما شما به عنوان یک استریمر به هیچ عنوان در جایگاهی نیستید که بخواهید در جریان بازی خود از تقلب بهره ببرید و با چیت زدن در جریان یک بازی موفقیت کسب کنید.

بلکه وظیفه‌ی شما به عنوان یک استریمر بازی‌های ویدیویی این است که به جای تقلب کردن، سختکوش باشید و تلاش زیادی را برای کسب موفقیت در یک بازی به کار ببندید. این بسیار مهم است که تمامی موفقیت‌های به دست آمده توسط شما در یک بازی در طول استریم، به طور کامل بر اساس توانایی‌های شخصی شما به دست آمده باشند و پای هیچ تقلبی به میان آورده نشده باشد. امروزه با همه‌گیر شدن بازی‌های آنلاین چندنفره، چیترها نیز بی‌کار ننشسته‌اند و راه‌های زیادی را برای تقلب کردن در بازی‌های پرطرفدار کشف کرده‌اند.

شما نیز گاهی اوقات ممکن است برای به نمایش درآوردن یک گیمپلی هاردکور و جذاب، به استفاده کردن از چیت و تقلب ترغیب شوید. اما آگاه باشید که همیشه خطر لو رفتن شما وجود دارد و در صورت لو رفتن نیز سابقه‌ی استریمینگ شما به طور کامل در خطر نابودی قرار می‌گیرد. این بسیار مهم است که مخاطبین شما بر این عقیده باشند که این توانایی و استعداد بالای شما در بازی کردن است که سبب به نمایش در آمدن یک گیمپلی جذاب و هاردکور شده است. نه استفاده کردن از چیت‌های مختلفی که نه تنها لذت بازی کردن را به شکل چشمگیری برای شما کاهش می‌دهند، بلکه به مخاطبین شما نشان می‌دهند که توانایی خاصی در بازی کردن ندارید و صرفا می‌خواهید به هر قیمتی که شده یک گیمپلی جذاب را به نمایش درآورید. راستش را بخواهید، این توانایی شخصی و استعداد ذاتی است که مخاطبین به دنبال آن هستند.

از همین رو اگر متوجه شوند شما در طول گیمپلی خود از چیت استفاده کرده‌اید، خیلی زود از کانال شما خارج می‌شوند و به دنبال یک استریمر تازه‌تر می‌گردند که گیمپلی هاردکور و جذابی را به نمایش در می‌آورد و در مقابل نیز به هیچ عنوان از چیت استفاده نمی‌کند!