همانطور که پیش‌تر وعده‌اش را داده بودیم، مروری خواهیم داشت بر 7 هدفون برتر که برای انجام فعالیت‌های استریمینگ ایده‌آل به نظر می‌رسند. با معرفی هر هدفون، نقاط ضعف و قوت هر یک از آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. با اینکه هر کدام از هدفون‌های منتخبی که در این لیست قرار گرفته‌اند، به خودی خود یک انتخاب ایده‌آل و بدون نقص به شمار می‌آیند، این 7 هدفون به صورت اولویت‌بندی‌شده از شماره‌ی 7 (بالاترین جایگاه در لیست 7 هدفون برتر) تا شماره‌ی 1 (پایین‌ترین جایگاه در لیست 7 هدفون برتر) درون لیست قرار گرفته‌اند.

با این حساب، بسته به نوع نیاز و سلیقه‌ی شخصی شما، هر یک از میکروفون‌های موجود در این لیست می‌توانند ارجعیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در لیست داشته باشند.

Beyerdynamic DT 770 PRO

هدفون‌های مدل DT 770 PRO از برند Beyerdynamic طراحی بسیار نزدیکی به مدل‌های مشابه خودش در گذشته از جمله مدل‌های 32، 80 و 250-ohm دارد. گوشی‌های بزرگ با طراحی گشاده‌ی هدفون‌های Beyerdynamic DT 770 PRO باعث شده تا راحتی کامل را برای تمامی افراد با سایز گوش‌های متفاوت به ارمغان بیاورد.

به طوری که به جرات می‌توان با یکی از راحت‌ترین هدفون‌های موجود در بازار طرفیم که برای کاربران سختگیر در این زمینه، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است و به راحتی رضایت این دسته از کاربران را جلب خواهد کرد. این هدفون را به نوعی می‌توان جزو هدفون‌های رده‌بالا از لحاظ قیمتگذاری به حساب آورد. اما نکته‌ی مهم در اینباره این است که با تهیه‌ی هدفون Beyerdynamic DT 770 PRO با پرداخت پول زیاد، یک هدفون ایده‌آل را دریافت خواهید کرد که از هر نظر نیاز شما را برطرف می‌کند و حتی تا حد زیادی فراتر از انتظارتان ظاهر می‌شود.

برند Beyerdynamic از جمله برندهای بسیار مشهوری است که همچنان به تولید مدل‌های جدید ادامه خواهد داد و روز به روز به تعداد طرفدارانش در دنیای استریم و ویدیو گیم افزوده خواهد شد. هدفون Beyerdynamic DT 770 PRO با وجود تمامی نقاط قوت بسیار خوبش، برای عده‌ای از افراد تعدادی ویژگی منفی نیز دارد. این میکروفون کاملا به صورت کابلی ارائه شده و امکان جدا کردن کابل و استفاده از آن به صورت وایرلس امکان‌پذیر نیست. موردی که در اغلب هدفون‌های جدید بهبود پیدا کرده و با وجود تمامی وجه تمایزهای مثبت هدفون‌های کابلی نسبت به مدل‌های وایرلس، همچنان امکان استفاده به صورت وایرلس نیز وجود دارد.

در این مدل همچنین جای خالی یک میکروفون نیز به چشم می‌خورد. اگر از جمله استریمرهایی هستید که تمامی فعالیت‌های استریمینگ خود را با استفاده از یک میکروفون USB یا XLR به انجام می‌رسانید، این هدفون انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در غیر این صورت اگر نیاز شدیدی به میکروفون‌های متصل به هدفون برای استفاده‌های کاربردی مثل چت صوتی حین بازی‌های چندنفره دارید، پیشنهاد ما مراجعه به موارد بعضی حاضر در این لیست است.

Sennheiser Game ONE

سنهایزر یکی از برندهای محبوب و نام‌آشنا در دنیای محصولات صوتی است و از همین رو بدون شک از پرچمدار هدفون‌های این کمپانی معروف یعنی هدفون‌های Sennheiser Game ONE می‌توان انتظارات بسیار زیادی داشت. این هدفون یک هدست کامل است که همراه با یک میکروفون متصل به هدفون ارائه می‌شود.

این میکروفون صرفا یک دستگاه ضبط صدای معمولی نیست و با مجهز شدن به الگوی دریافت صدا با تفکیک نویزها توانسته کیفیت صدای بسیار مطلوبی را به کاربران خود ارائه کند. این هدفون همانطور که از اسمش هم پیداست، مخصوص گیمرها و استریمرها طراحی شده و بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های حاضر در این لیست است. این هدفون به نوعی توانسته تا حد زیادی تمامی ویژگی‌های مثبت هدفون Beyerdynamic DT 770 PRO را گرد هم جمع کرده و علاوه بر آن یکی از کمبودهای اساسی آن هدفون یعنی عدم وجود یک میکروفون متصل به هدفون را نیز رفع کند.

هدفون Sennheiser Game ONE دارنده‎ی یک طراحی باز و آکوستیک است که برای به وجود آوردن یک زاویه‌ی بهتر جهت انتقال بهتر صدا به درون گوش، روزنه‌های متعددی را در اطراف گوشی‌ها جای گذاشته و از این بابت نمی‌تواند به طور کامل از ورود صدای محیط اطراف به درون گوش جلوگیری کند. این هدفون سنهایزر عملکرد فوق‌العاده خوبی را نزد استریمرها و گیمرها ارائه می‌کند اما تعدادی ایراد موردی نیز در آن وجود دارند که ممکن است برای دسته‌ای از طرفداران ناخوشایند به نظر برسند.

از جمله ایراداتی که تعداد قابل توجهی از علاقمندان به محصولات سنهایزر را آزرده خاطر کرده‌اند، می‌توان به عدم پشتیبانی از صدای فراگیر (Surround Sound) و غیرممکن بودن متصل کردن آن به صورت وایرلس اشاره کرد. اگر این کمبودها اختلالی در شیوه‌ی استفاده‌ی شما از هدفون ایجاد نمی‌کنند، هدفون Sebnheiser Game ONE بدون شک انتخاب بسیار مطلوبی برای شما خواهد بود و با خرید آن به یک هدفون گیمینگ درجه یک دسترسی خواهید یافت.

Logitech G430

هدفون Logitech G430 در مقایسه با دو هدفون قبلی و همچنین تعدادی از دیگر هدفون‌های حاضر در این لیست که در ادامه مشاهده خواهید کرد، از لحاظ فنی و ارائه‌ی یک صدای باکیفیت و بدون نقص، عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد. اما به این خاطر در جایگاه سوم لیست قرار گرفته است که با قیمت بسیار مناسبی عرضه شده و همه‌ی علاقمندان به هدفون‌های گیمینگ درجه یک می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های گران‌قیمت چندصدر دلاری به آن دسترسی داشته باشند.

این هدفون مخصوص استریمرهایی است که به تازگی فعالیت‌های استریمینگ خود را آغاز کرده‌اند و ترجیح می‌دهند کار خود را با بودجه‌ی محدودتری به راه بیندازند و پس از دریافت بازخوردهای مثبت، رفته رفته سطح کاری خود را ارتقا دهند. اگر جزو این دسته از استریمرها هستید و می‌خواهید با یک هزینه‌ی بسیار مناسب در حد و اندازه‌ی هدفون‌های معمولی با کاربردهای عمومی، یک هدفون گیمینگ حرفه‌ای تهیه کنید که به طور کامل توانایی رقابت با هدفون‌های گیمینگ درجه یک چندصد دلاری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

گوشی‌های چهارگوش و نسبتا بزرگ هدفون‌های Logitech G430 در کنار هدبند نرم و در عین حال محکم و چسبنده‌ی آن، این هدفون را به یک هدفون بسیار راحت و داینامیک تبدیل کرده است. طراحی مناسب و خوش‌فرم این هدفون همزمان با به همراه داشتن یک ظاهر زیبا و جذاب، شرایطی را فراهم آورده که سطح گوش به طور کامل پوشانده می‌شود و با بسته شدن کامل فضای اطراف آن‌ها، صدای محیط اطراف تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی از مواردی که در رابطه با هدفون Logitech G430 اندکی پرسش‌برانگیز جلوه می‌کند، بحث استحکام این هدفون است. شرکت معروف لاجیتک برای ارائه‌ی این هدفون با قیمت بسیار مناسب و مخصوص استریمرها و گیمرهای حرفه‌ای با بودجه‌ی محدود، ناگزیر از متریال ارزان‌تری برای تولید بدنه و دیگر قطعات به کار رفته در این محصول استفاده کرده است. از همین رو در مواجهه با سقوط از ارتفاع یا حوادثی از این قبیل که ممکن است به هدفون آسیب برسانند، هدفون Logitech G430 بسیار حساس و آسیب‌پذیر خواهد بود. از سویی دیگر، میکروفون نه چندان رضایت بخش متصل به این هدفون را داریم که حساسیت بسیار کمی به صدای شما نشان می‌دهد و در زمینه‌ی تفکیک نویزهای مزاحم نیز عملکرد قابل قبولی ندارد و در صورت روشن بودن میکروفون نویزهای متعددی به گوش می‌رسند.

ASTRO A50

مدل A50 از سری هدفون‌های محبوب و خوش ساخت ASTRO یک هدفون وایرلس با گوشی‌های بزرگی است که تمامی سطح گوش را به طور کامل می‌پوشانند و همچنین به همراه یک پایه‌ی شارژکننده‌ی اختصاصی در پکیج محصول ارائه می‌شوند. یکی از نقاط قوت بسیار کاربردی و خوب هدفون ASTRO A50 مدت زمان یک باتری کامل این هدفون پیش از نیاز به شارژ مجدد است. این هدفون نزدیک به 15 ساعت بدون وقفه کار می‌کند که برای یک وعده استریم یا چندین ساعت بازی کردن، کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسد.

این هدفون به همراه یک نرم‌افزار اختصاصی مدیریت صدا عرضه شده است که امکانات کاربردی بسیاری را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. از سویی دیگر دکمه‌های تعبیه شده روی هدفون نیز دسترسی سریع و راحتی را برای کنترل ولوم صدا مهیا کرده‌اند که به طور کلی در کنار نرم‌افزار ضبط صدا و شورت‌کات‌هایی که می‌توانید برای آن تعریف کنید، سرعت زیادی به رابط کاربری این هدفون بخشیده است.

در هدفون ASTRO A50 هر دو بخش صدای هدفون و کیفیت میکروفون متصل به هدفون، سطح کیفی بسیار بالایی دارند و عملکرد کاملا رضایت بخشی را از خود نشان داده‌اند. سیستم صوتی این هدفون قابلیت صدای فراگیر 7.1 کاناله را با خود به همراه دارد که یکی از برگ‌های برنده‌ی اصلی این محصول برای پیروز شدن در رقابت با دیگر هدفون‌های حاضر در این لیست، محسوب می‌شود. هدست تمام عیار ASTRO A50 از پروسه‌ی بررسی از طریق تمامی پارامترهای مورد نظر استریمرها و گیمرهای حرفه‌ی، سربلند خارج شده و به جرات می‌توان گفت در رابطه با این هدفون، با یک محصول درجه یک بسیار خوب طرفیم که بسته به سلیقه‌ی شما در انتخاب ظاهر مورد علاقه‌تان، خرید قابل اطمینانی خواهد بود.

HyperX Cloud Alpha S

برند HyperX هم جزو برندهایی محسوب می‌شود که آوازه‌اش بین گیمرها شنیده می‌شود و همه با محصولات آن آشنایی دارند. کمپانی HyperX در یکی از تازه‌ترین انتشاراتش، هدست‌های (هدفون + میکروفون) جدید Cloud Alpha S را روانه‌ی بازار کرده که که به معنای واقعی کلمه نیاز طرفداران را برطرف می‌کند.

پشتیبانی از تکنولوژی صدای فراگیر، سوییچ کنترل صدا و یک میکروفون جدا شونده. این میکروفون بهترین ویژگی‌های مورد نیاز برای یک هدست گیمینگ تمام عیار را در خود جای داده و حسابی موفق ظاهر شده. میکروفون جداشونده‌ی این میکروفون کیفیت صدای بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد و حتی در صورتی که در ابتدای کار هستید و توانایی تهیه‌ی یک میکروفون جانبی را ندارید، از میکروفون همین هدست برای ضبط صدا استفاده کنید. میکروفون جداشونده‌ی میکروفون HyperX Cloud Alpha S توانایی ضبط صدای اطراف را نیز تا حد قابل قبولی دارد و از همین رو با استفاده از آن یک پادکست خانگی معمولی هم می‌توانید راه بیندازید. این میکروفون با به همراه داشتن امکاناتی مثل قابلیت ضبط صدا از جهات مختلف و همچنین توانایی تفکیک نویزها برای حذف صداهای اطراف حین استفاده از میکروفون، توانسته یک تنه ارزش هدست Cloud Alpha S از کمپانی HyperX را دوچندان کند.

این هدفون، علاوه بر کابل خروجی 3.5 میلی متری، یک میکسر صدای USB نیز به همراه دارد که می‌توانید در صورت نیاز آن را به سر کابل هدفون نصب و به کامپیوتر متصل کنید. شما با استفاده از این سوییچ می‌توانید تنظیمات متعددی را روی سیستم دریافت صدا توسط میکروفون، اعمال کنید.

Audio Technica M50X

هدفون Audio Technica M50X با کیفیت صدایی که ارائه می‌کند، از تمامی هدفون‌های مرور شده تا به اینجای لیست عملکرد بسیار بهتری دارد. کیفیت صدا در این هدفون به گونه‌ای است که علاوه بر گیمرهای حرفه‌ای و استریمرها، بسیاری از متخصصین صدابرداری نیز از آن استفاده می‌کنند. چرا که این هدفون کوچکترین صداها را نیز با کیفیت بسیار خوب و تشخیص‌پذیری پخش می‌کند. طراحی هدفون‌های Audio Technica M50X به شکلی است که دو سمت آن می‌چرخند و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این مکانیزم تا شدن هدفون را تقریبا می‌توان امضای منحصر به فرد هدفون Audio Technica M50X دانست و در کمتر هدفون شناخته شده‌ی دیگری می‌توان نمونه‌ی مشابه آن را پیدا کرد.

این هدفون در سه مدل مختلف وایرلس، بدون کابل و همراه با کابل‌های جداشونده عرضه شده و از این رو می‌توانید مدل مورد نظر خود را از بین این سه حالت مختلف انتخاب کنید. پیش از این حتی در مرور هدفون‌های قبلی نیز مشاهده کرده‌ایم که در بسیاری از هدفون‌ها تعداد زیادی نقص موردی وجود دارد. نقص‌های موردی به حالت‌هایی از یک محصول گفته می‌شود که در حقیقت نقص نیست، اما از نظر تعداد قابل توجهی از مخاطبین، به عنوان یک ایراد فنی شناخته می‌شود.

کیفیت صدا در هدفون Audio Technica M50X در سطح چشمگیری قرار دارد و از لحاظ سطح کیفی بسیار بالا و کیفیت فوق‌العاده‌اش می‌توان آن را پرچمدار کیفیت صدا در بین هدفون‌های موجود در بازار این روزها خطاب کرد. اما با وجود تمامی این تفاسیر چرا این میکروفون را در مقام دوم قرار داده‌ایم و مقام اول را برای آن در نظر نگرفته‌ایم؟ راستش را بخواهید میکروفون Audio Technica M50X با وجود کیفیت صدای شگفت‌انگیزی که دارد، نزد مخاطبین استریمر و گیمرش مشکلات آزاردهنده‌ای دارد. برای مثال می‌توان به جای خالی میکروفون روی این هدفون اشاره کرد. سازندگان این میکروفون حتی به جای تعبیه‌ی یک میکروفون جداشونده، تصمیم گرفته‌اند در هزینه‌های تولیدشان صرفه‌جویی کنند و در نتیجه میکروفون از این هدفون حذف شد تا قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

با تمامی این موارد پیشنهاد ما به شما این است که اگر یک میکروفون USB یا XLR به همراه دارید، به هیچ وجه در خرید هدفون Audio Technica M50X شک نکنید. این هدفون تمام آنچه را که از یک هدفون پرچمدار تحت عنوان «بهترین» انتظار دارید در خود جای داده و به معنای واقعی کلمه بهترین در نوع خودش محسوب می‌شود.

SteelSeries Arctis 7

برای گیمرها و استریمرهایی که یک هدفون وایرلس بدون هرگونه مشکل تاخیر در جابه‌جایی صدا می‌خواهند، هدفون SteelSeries 7 به عنوان پرچمدار جدید سری محبوب هدفون‌های SteelSeries بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. این هدست با قدرت 2.4 گیگاهرتزی‌اش در جابه‌جایی صدا، احتمال بروز هرگونه لگ و تاخیر را به صفر می‌رساند و از سویی دیگر سقف حد فاصل بین هدفون با گجت متصل به آن را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. شما هم‌اکنون می‌توانید با استفاده از هدفون SteelSeries Arctis 7 تا حدود 39 فیت (12 متر) از گجت خود فاصله بگیرید و همچنان صدا را دریافت کنید. از سویی دیگر نیز باتری بسیار قدرتمند این هدفون را داریم که به مدت 24 ساعت بی‌وقفه روشن می‌ماند و به کار خود ادامه دهد.

هدفون SteelSeries Arctis 7 همچنین از تکنولوژِ صدای فراگیر 7.1 کاناله نیز پشتیبانی می‌کند. اما باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که این قابلیت بر روی هدفون SteelSeries Arctis 7 تنها از طریق نرم افزار اختصاصی هدفون فعال می‌شود و شروع به کار می‌کند. این هدفون همچنین به یک میکروفون با کیفیت نیز مجهز شده تا در مجموع ویترین ویژگی‌های درجه یک هدفون SteelSeries Arctis 7 را به تکامل برساند. میکروفون به کار رفته بر روی این هدفون همانطور که انتظار می‌رود، به تکنولوژِی تفکیک نویز مجهز شده و می‌تواند صداهای مزاحم اطراف شما را حین تجربه‌ی بازی و ضبط صدا، حذف کرده و صدای شما را به شفاف‌ترین حالت خودش برساند.

حالا می‌توان اینگونه تصور کرد که اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با دنیای هدفون‌های گیمینگ کسب کرده‌اید. برای مثال می‌دانید که یک هدفون چگونه و بر مبنای چه پارامترهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟ یا اینکه چه مواردی سبب تبدیل شدن یک هدفون معمولی به یک هدفون ایده‌آل می‌شوند؟ نظرات خود را در رابطه با هدفون‌های گیمینگ با ما به اشتراک بگذارید و به ما بگویید که درحال حاضر چه نوع هدفون گیمینگی را استفاده می‌کنید؟ و اگر در آینده قصد تهیه‌ی یک هدفون جدید را داشته باشید، کدام یک از هدفون‌های حاضر در این لیست 7تایی را انتخاب می‌کنید؟ دلیل انتخاب خود را توضیح دهید و بگویید کدام یک از قابلیت‌های به کار رفته در هدفون‌های مختلف، برای شما از اهمیت بیشتری نسبت دیگر قسمت‌ها برخوردارند؟