پیش از این به طور مفصل در قالب یک لیست جداگانه به معرفی ارزان‌ترین میکروفون‌های استریمینگ موجود در بازار با قیمت‌گذاری‌های اقتصادی و مناسب بودجه‌های محدود پرداختیم و تمامی گزینه‌های مناسب زیر 100 دلار را به شما معرفی کردیم.

ما در لیست قبلی به معرفی میکروفون‌هایی پرداختیم که برای رساندن قیمت خود به کمترین مقدار ممکن جهت دسترسی تمامی کاربران با سطوح مالی مختلف، چندین آپشن متنوع را به صورت سخت‌افزاری از میکروفون حذف کرده بودند اما همجنان شاهد سطح کیفی بسیار خوبی در میکروفون‌های موجود در آن لیست بودیم. حالا در قالب یک لیست جداگانه می‌خواهیم به معرفی بهترین میکروفون‌های موجود در بازار با بالاترین سطح کیفی ممکن بپردازیم که بدون در نظر گرفتن بودجه با قیمت‌گذاری‌های مختلف و اغلب بالای 100 دلار در این لیست قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که تمرکز اصلی ما در این مطلب معرفی میکروفون‌های خوبی است که در حوزه‌ی گیمینگ و استریم به کار می‌روند و نقاط قوت خود را به رخ می‌کشند. طبعا فعالیت‌های دیگر مثل ضبط موسیقی و صدابرداری فیلم، ملاک‌های منحصر به فرد خود را برای انتخاب میکروفون خواهند داشت.

برای انتخاب بهترین میکروفون برای یک شخص، باید نوع استفاده و صدای شخص را ملاک اصلی برای انتخاب یک میکروفون مناسب قرار داد. این بدان معناست که نمی‌توان خوش‌ساخت‌ترین و گران‌قیمت‌ترین میکروفون بازار را به همه معرفی کنیم و آن را بهترین میکروفون برای تمامی افراد با صداهای مختلف و شغل‌های گوناگون دانست.

حتی در حوزه‌ی گیمینگ و فعالیت‌های استریمینگ نیز میکروفون‌ها در دست افراد مختلف، کارایی‌های متفاوتی دارند که بسته به نیاز شخص به میکروفون تعریف می‌شوند. برای مثال اولین کارایی میکروفون در گیمینگ را می‌توان برقراری چت صوتی با بازیکنان دیگر در نظر گرفت. شما با میکروفون متصل به هدفون خود نیز می‌توانید صدای‌تان را به بازیکنان دیگر انتقال دهید. اما اگر می‌خواهید به همین منوال شروع به تولید محتوا کنید و صدای خود را روی ویدیو‌های گیمپلی یا آیتم‌های تحلیلی مورد استفاده قرار دهید، نیاز به میکروفون واضح‌تری خواهید داشت که نویزهای اضافه را به طور کامل حذف کند و یک صدای رسا و مطلوب را به گوش مخاطب برساند.

بهترین میکروفون ها

امروزه شرکت‌های زیادی انواع میکروفون‌ها را برای استفاده در عرصه‌های مختلف تولید می‌کنند. بدون شک بازار اصلی رقابت در تولید میکروفون به صنعت موسیقی و تولید میکروفون‌های اختصاصی برای ضبط موزیک در استودیو اختصاص پیدا کرده. اما در کنار آن شاهد رشد بسیار خوب میکروفون‌های USB جهت استفاده در استودیوهای خانگی برای تولید محتوا و پادکست بودیم. با اینکه بسیاری از تولیدکننده‌های محتوا و فعالین حرفه‌ای در عرصه‌ی پادکست، استریمینگ و یوتوب همچنان از میکروفون‌های XLR در کنار دیگر تجهیزات استودیویی ستاپ ضبط صدا استفاده می‌کنند، شاهد آن هستیم که اغلب استریمرها و حتی گویندگان پادکست، به سراغ میکروفون‌های USB رفته‌اند.

همانطور که در مقاله‌ی قبلی معرفی میکروفون با انواع میکروفون‌های USB آشنا شدید، می‌دانید که این میکروفون‌ها به راحتی و بدون نیاز به کارت صدا و منبع انرژی جداگانه و اغلب به صورت plug and play به کامپیوتر متصل می‌شوند و کیفیت صدای بسیار خوبی را نیز ارائه می‌دهند. میکروفون‌های XLR با اینکه همچنان بهترین کیفیت صدای ممکن را ارائه می‌کنند، هم از رنج قیمت‌گذاری کاملا متفاوت و بالاتری برخوردارند و هم ستاپ بسیار پیچیده‌تری هم دارند که اغلب بدون مراجعه به متخصص نمی‌توان آن‌ها را نصب و مورد استفاده قرار داد.

پیش از اینکه معرفی میکروفون‌ها را آغاز کنیم، برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب ممکن برای تهیه‌ی میکروفون را داشته باشید، باید به نوع استفاده‌ی خود از میکروفون و کارایی آن در محل کارتان را کاملا مورد ارزیابی قرار دهید. از محیطی که می‌خواهید در آن به ضبط صدا بپردازید گرفته، تا نوع محتوای شما و شیوه‌ی ضبط شدن صدا. اینکه می‌خواهید به صورت یک نفره پشت میکروفون حاضر شوید و در اتاق خود اقدام به ضبط صدا کنید، به میکروفون کاملا متفاوتی نسبت به کسانی که می‌خواهند به صورت چندنفره در حیات پشتی خانه‌شان دور هم جمع شوند و یک پادکست برگزار کنند، نیاز خواهد داشت.

در ادامه شاهد یک لیست 7تایی متشکل از بهترین میکروفون‌های خانگی جهت استفاده در فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی گیمینگ و استریمینگ هستیم که با در نظر گرفتن یک بودجه‌ی نامحدود در راستای معرفی بهترین گزینه‌های موجود در بازارد، در رده‌بندی‌های گوناگون از لخاظ قیمت‌گذاری لیست شده‌اند. در این لیست تعدادی از میکروفون‌ها با قیمت‌هایی حتی کمتر از 100 دلار به چشم می‌خورند و از طرفی قیمت بعضی از گزینه‌ها تا 200 دلار نیز بالا می‌رود. با معرفی بهترین میکروفون‌های مخصوص استریم همراه ما باشید.

Shure MV7 Podcast Microphone

بهترین میکروفون برای استریم

میکروفون Shure MV7 را می‌توان بهترین میکروفون هیبریدی مخصوص پادکست و استریم دانست که امکان نصب از هر دو طریق USB و XLR را به ارمغان آورده است. نرم‌افزار اختصاصی این میکروفون رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به لطف پشتیبانی از امکان متصل کردن میکروفون از هر دو روش USB و درگاه XLR، می‌توانید به راحتی بر اساس امکانات قبلی خود، بدون هیچ ابزار و تجهیزات جانبی آن را مورد استفاده قرار دهید و کار خود را آغاز کنید.

شما همچنین اگر در عرصه‌ی موسیقی نیز فعالیت دارید و می‌خواهید یک ستاپ حرفه‌ای با رابط کاربری آسان و خانگی برای ضبط آهنگ در اختیار داشته باشید، میکروفون Shure MV7 بهترین انتخاب شماست. این میکروفون به قیمت نسبتا زیادی در مقایسه با انتخاب‌های موجود در لیست قبلی، عرضه شده و هم‌اکنون می‌توانید به قیمت 220 دلار آن را از وبسایت آمازون سفارش دهید. از آنجایی که این میکروفون از درگاه USB نیز پشتیبانی کرده است، نیازی به خرید یک کارت صدای جانبی و نسبتا حرفه‌ای که مکمل مناسبی برای میکروفون MV7 باشد، نیست و به راحتی تنها با یک هزینه‌ی 220 دلاری می‌توانید میکروفون را به سیستم خود متصل کرده و کار با آن را آغاز کنید.

سطح کیفی این میکروفون هیبریدی در دریافت صدا و انتقال آن به کامپیوتر فوق‌العاده است و به طور کلی برای دریافت بهترین صدای ممکن، به تنظیمات پیچیده و خاصی نیاز نخواهید داشت. شما به راحتی با استفاده از کلیدهای تعبیه شده روی میکروفون، ولوم صدای دریافتی در میکروفون را کم و زیاد کنید یا در صورت نیاز با استفاده از کلید mute به طور کامل میکروفون را غیرفعال کنید. این دو ویژگی از جمله قابلیت‌های کارآمدی هستند که در میکروفون‌های موجود درلیست قبلی جهت کاهش هزینه‌های تولید میکروفون از آن‌ها چشم‌پوشی شده بود. به طور کلی میکروفون Shure MV7 را می‌توان یک ارتقای اساسی برای تولیدکننده‌های محتوا، پادکسترها و استریمرها دانست که سطح کیفی کار آن‌ها را بدون شک یک سر و گردن بالاتر خواهد برد.

شما به راحتی با استفاده از این میکروفون می‌توانید از لحاظ کیفی به رقابت با بهترین استریمرهای عرصه‌ی استریمینگ بپردازید و در سطوح بالا حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر مدت‌هاست که در عرصه‌ی استریمینگ فعالیت می‌کنید و رشد خیلی خوبی هم داشته‌اید و حالا می‌خواهید تجهیزات اصلی خود را ارتقا دهید، میکروفون Shure MV7 یک انتخاب بسیار هوشمندانه و مناسب برای ارتقای سیستم ضبط صدای شماست. تنها مورد منفی در رابطه با میکروفون Shure MV7 که ممکن است شما را به سمت گزینه‌ی بعدی سوق بدهد، عدم پشتیبانی از پایه‌های رومیزی است که البته برای خیلی از کاربران از اهمیت پایینی برخوردار است.

Blue Yeti X

باکیفیت ترین میکروفون استریم

میکروفون Blue Yeti X را نیز می‌توان در کنار Shure MV7 یکی از بهترین میکروفون‌های موجود در بازار برای استفاده در عرصه‌ی استریمینگ و پادکستری دانست. این میکروفون تنها از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل می‌شود و برای افرادی که می‌خواهند از مزایای یک کارت صدای حرفه‌ای جهت دریافت صدای رساتر بهره ببرند، امکان استفاده از درگاه XLR وجود ندارد. کمپانی Blue Yeti یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های میکروفون در جهان محسوب می‌شود و همواره بهترین میکروفون‌های مناسب با کاربردهای اختصاصی جهت استفاده در فعالیت‌های استریمینگی را در بازار عرضه کرده است.

میکروفون Blue Yeti X یک مدل توسعه‌یافته از مدل Nano یکی از پرچمداران قبلی میکروفون‌های بلو یتی است که برخلاف دیگر محصول جدید این شرکت که قابلیت‌های جانبی آن میکروفون را جهت کاهش قیمت از محصول نهایی حذف کرده بود و در لیست قبلی نیز به معرفی آن پرداخته بودیم، به توسعه‌ی امکانات به کار رفته در میکروفون Blue Yeti Nano پرداخته و یکی از بهترین میکروفون‌های USB در بازار را تحت عنوان Blue Yeti X عرضه کرده.

روی سطح میکروفون Blue Yeti X یک پنل LED به کار رفته که ولوم صدای دریافتی در میکروفون را به نمایش می‌گذارد و می‌توانید یک کنترل بی‌واسطه و آسان روی صدای خود با استفاده از خود میکروفون داشته باشید. کیفیت صدای دریافتی توسط این میکروفون بسیار بالاست و بی‌دلیل نیست که بسیاری از استریمرهای معروف در سطح جهانی و پادکسترهای پرطرفدار، از این میکروفون برای اجرای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

کمپانی بلو یتی به تازگی یک ادیشن اختصاصی از این میکروفون را تحت عنوان World of Warcraft Edition Yeti X در بازار عرضه کرده که از همان ویژگی‌های قبلی میکروفون یتی ایکس بهره می‌برد اما طراحی آن از نو و بر اساس یک استایل گرافیکی متفاوت با الهام از بازی وارکرفت صورت گرفته و ظاهر بسیار جذابی برای طرفداران بازی وارکرفت دارد. بلو یتی همزمان روی نرم‌افزار اختصاصی ضبط صدای Blue Vo!ce نیز تمرکز بسیار زیادی داشته و شاهد عملکرد مطلوب آن حین استفاده از میکروفون Blue Yeti X و ارائه‌ی امکانات مختلف نرم‌افزاری از سوی آن هستیم.

HyperX SoloCast

میکروفون هایپر استریم

میکروفون HyperX Solocast به عنوان بهترین میکروفون در لیست میکروفون‌های پیشنهادی با بودجه‌ی محدود، کاملا شایستگی حضور در لیست بهترین میکروفون‌های استریمینگ و پادکستری بدون در نظر گرفتن قیمت و بودجه را دارد. میکروفون HyperX Solocast را می‌توان نماینده نسل جدیدی از میکروفون‌های ارزان‌قیمت دانست که بدون شک انتظار تمامی مصرف کنندگان از تولیدکنندگان میکروفون و دستگاه‌های ضبط صدا را بالاتر خواهد برد.

در سال‌های اخیر کمپانی‌های زیادی در زمینه‌ی تولید میکروفون‌، برای رساندن قیمت محصول خود به کمترین مقدار ممکن، تعدادی از امکانات سخت‌افزاری و بعضی از قطعات را از روی میکروفون حذف کردند. البته تماما شامل امکاناتی می‌شدند که روی کیفیت صدا تاثیری نداشته و عملکرد دستگاه ضبط میکروفون را تحت تاثیر قرار نمی‌دادند. میکروفون HyperX Solocast را دقیقا می‌توان یکی از همین میکروفون‌های جدیدی دانست که به طور هوشمندانه‌ای موفق به کاهش قیمت خود به شکل بسیار چشمگیری شده‌اند. میکروفون‌هایی مثل JLab Aaudio Talk GO و Razer Seiren Mini هر دو جزو میکروفون‌های ارزان‌قیمتی هستند که توانسته‌اند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند و کیفیت صدای کاملا قابل قبولی برای تولید محتوای حرفه‌ای داشته باشند.

با خریدن میکروفون HyperX Solocast و پرداخت 75 دلار در ازای آن، پول زیادی را نسبت به قیمت دیگر میکروفون‌های حاضر در این لیست صرفه‌جویی خواهید کرد. اما از طرفی نیز تعدادی از امکانات کاربردی آن میکروفون‌های دیگر را از دست خواهید داد. امکاناتی مثل کم و زیاد کردن صدای دریافتی میکروفون و کلید غیرفعال کردن، از جمله ابزارها کاربردی میکروفون‌های مخصوص استریمینگ هستند که در حین کار نیز بسیار مفید واقع خواهند شد. با خرید این میکروفون، بسیاری از امکانات جانبی بعضا تزیینی و بعضا مفید و کاربردی را در ازای قیمت بسیار کمتر و رابط کاربری ساده‌ی میکروفون فدا خواهید کرد. اگر هم‌اکنون درحال مطالعه‌ی این مطلب هستید، به این معناست که می‌خواهید بدون در نظر گرفتن قیمت، بهترین میکروفون برای کار خود را که استریم کردن است، پیدا کنید.

میکروفون‌های استریمینگ اغلب وظایف دیگری هم به جز ضبط بدون نقص و باکیفیت صدای استریمر نیز دارند. از آرجی‌بی‌های رنگارنگ و جذاب گرفته تا ظاهر منحصر به فرد و مواردی از این قبیل. باید پذیرفت که در بسیاری اوقات، هماهنگی بین ستاپ نمایشی شما و تمامی تجهیزات حاضر در صحنه، سبب متمایز به نظر رسیدن شما و جلب توجه بیننده‌های جدید خواهد شد. از همین رو می‌توانید با هزینه‌ی بیشتر، بهترین محصول بر اساس تمامی پارامترها را تهیه کنید. اما اگر می‌خواهید بدون تمرکز روی شکل ظاهری و پرداختن به جلوه‌ی نمایشی استریم روی محتوای حرفه‌ای و تخصصی تمرکز کنید و همزمان هزینه‌های اضافی خود را نیز تا حد امکان کاهش دهید، میکروفون HyperX Solocast انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای خواهد بود.

Blue Yeti Nano

بهترین میکروفون های استریمینگ

یک می‌خواهید بر اساس نقاط قوت پیشنهاد قبلی یعنی میکروفون HyperX Solocast میکروفون مناسب خود را انتخاب کنید و همزمان بعضی از نقاط ضعف‌های سولوکست را بسته به نوع استفاده‌تان رفع کنید، میکروفون Blue Yeti Nano میکروفون مناسب شماست. این میکروفون با یک هزینه‌ی صد دلاری، یک سیستم ضبط صدای باکیفیت را همراه با امکانات کنترل ضبط صدا نصب شده روی میکروفون ارائه می‌کند.

ورژن بهبود یافته و جدید میکروفون کلاسیک Blue Yeti را می‌توان یک سیستم ضبط صدای ایده‌آل برای کسانی دانست که می‌خواهند به طور حرفه‌ای فعالیت‌های استریمینگی خود را آغاز کنند و در شروع کار می‌خواهند با بهترین سطح کیفی ممکن ظاهر شوند و کریر خوبی را از ابتدای کار برای خود دست و پا کنند. میکروفون Blue Yeti Nano با قیمت 100 دلار، وزن بسیار سبکی هم دارد و به راحتی می‌توانید آن را با استفاده از انواع پایه‌های رومیزی، در حالت‌های مختلف قرار دهید و حین جابه‌جایی به راحتی از آن در یک کیف کوچک محافظت کنید.

ناگفته نماند که میکروفون Blue Yeti Nano نسبت به مدل قبلی‌اش که حجم بزرگتری داشت و با قیمت بیشتری هم عرضه شده بود، ضعف‌های کوچکی در مقایسه‌ی کیفیت صدا با مدل قبلی این میکروفون مشاهده می‌شوند. به طور کلی صدای شما با فرمت متفاوت‌تری نسبت به پرچمدار قبلی Blue Yeti ضبط می‌شود و از این بابت می‌توان Blue Yeti Nano مقداری ضعیف‌تر در نظر گرفت. اما این مقایسه‌ها در شرایط کاملا ویژه‌ای صورت گرفته‌اند و در موقعیت‌های مختلف می‌توان عملکرد قابل قبولی را از این میکروفون مشاهده کرد. بسته به مقدار قیمت این میکروفون، امکانات کم و زیاد و mute کردن صدا حین ضبط و البته حجم و وزن بسیار کم آن، Blue Yeti Nano می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

HyperX Quadcast S

باکیفیت ترین میکروفون

میکروفون HyperX Quadcast S را می‌توان به عنوان بهترین میکروفون مزین به نورهای RGB به کسانی که می‌خواهند از این نوع میکروفون‌ها استفاده کنند، پیشنهاد کرد. این میکروفون صدای کاملا واضحی را با gain بسیار بالا دریافت می‌کند و به طور کلی می‌توانید آیتم‌های درجه یکی را از لحاظ کیفیت صدا و محتوای صوتی تولید کنید. این میکروفون ساز و کار بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی از طریق درگاه USB به کامپیوتر شما متصل می‌شود. میکروفون HyperX Quadcast S شاید از لحاظ فنی در مقایسه با رقیب خود Blue Yeti X کمی ضعیف‌تر به نظر برسد. اما طرفداران Quadcast S آن را به خاطر ظاهر منحصر به فرد و آرجی‌بی‌های جذابش انتخاب می‌کنند.

از طرفی دیگر، یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این میکروفون، دکمه‌ی حساسیت به لمس mute است که استفاده از آن را بسیار لذت‌بخش و جالب جلوه می‌دهد. اغلب حین تماشای برنامه‌های استریمرها می‌توان مشاهده کرد که صدای بلند کلیک شدن کلیدهای mute روی میکروفون‌ها به خوبی شنیده می‌شود. اما به لطف کلید لسمی میکروفون کوادکست، این مشکل رفع شده و می‌توانید در سکوت کامل میکروفون خود را غیرفعال کنید. میکروفون Quadcast S علاوه بر یک سیستم ضبط صدای حرفه‌ای و درجه یک، امکانات جانبی منحصر به فرد و کارآمدی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در راستای جذاب‌تر شدن استریم خود، به برنامه‌هایتان اضافه کنید.

تفاوت اصلی بین میکروفون Quadcast S با مدل قبلی آن که با اسم خالی کوادکست شناخته می‌شد، نمایشگر بزرگ RGB به کار رفته در این میکروفون است که ظاهر آن را بسیار جذاب و سفارشی کرده است. از طرفی نیز اگر علاقه‌ای به نورهای RGB ندارید و نمی‌خواهید نورپردازی سکانس خود را تغییر دهید، می‌توانید با یک صرفه‌جویی مختصر، مدل قبلی میکروفون Quadcast را تهیه کنید که 20 دلار ارزان‌تر از Quadcast S است. این دو میکروفون هر دو از ساختار کاملا مشابهی برخوردارند و سیستم ضبط صدایشان از قطعات یکسان تشکیل شده است. از همین رو تنها مورد متمایز موجود بین این دو میکروفون، لامپ بزرگ RGB به کار رفته در مدل‌های S است که بسته به سلیقه و نیاز خود می‌توانید مدل مورد نظر خود را تهیه کنید.

Elgato Wave 3

میکروفن مناسب استریم

بدون شک اگر به عنوان یک استریمر حرفه‌ای با بهترین محصولات تولید شده به صورت اختصاصی جهت استریم کردن آشنا باشید، قطعا با برند محبوب Elgato آشنا هستید. کمپانی الگاتو محصولات الکترونیکی مختلفی را با تمرکز روی صنعت گیم و حوزه‌ی استریمینگ تولید کرده و در تازه‌ترین محصول سفارشی خود برای استفاده در استریم، به سراغ تولید یک میکروفون USB مناسب استریم رفته از هر نظر یک میکروفون ایده‌آل برای استریمرها محسوب می‌شود. میکروفون Elgato Wave 3 یک سیستم ضبط صدا با سرعت 96 کیلوهرتزی است که می‌توان گفت بدون هیچ تاخیری صدای شما را به استریم منتقل می‌کند و یک کیفیت صدای فوق‌العاده را در اختیارتان قرار می‌دهد.

روی بدنه‌ی جذاب و یونیک این میکروفون یک کلید لسمی mute تعبیه شده و در کنار آن شاهد یک چراغ هستیم که وضعیت ضبط صدا را با رنگ‌های مختلف به شما نشان می‌دهد. این میکروفون همچنین یک میکسر صدای دیجیتالی نیز دارد که از تنظیمات 8 کاناله برخوردار است که از خروجی صدا جهت استفاده در نرم‌افزارهایی مثل OBS و Xsplit نیز پشتیبانی می‌کند.

شما با استفاده از این پنل میکسر اختصاصی می‌توانید تنظیمات بسیار کارآمدی را روی صدای خود اعمال کنید و از بهترین تنظیمات مناسب برای محل ضبط و محیط اطراف خود بهره ببرید. تنها ایرادی که می‌توان در رابطه با میکروفون Elgato Wave 3 به آن اشاره داشت، الگوی تک قطبی سیستم ضبط صدای این میکروفون است که امکان ضبط صدا از زوایای مختلف را سخت‌تر کرده. در صورتی که می‌خواهید همواره به صورت یک نفره از این میکروفون استفاده کنید و به دنبال یک میکروفون با ظاهری منحصر به فرد و یونیک می‌گردید، میکروفون Elgato Wave 3 است. پنل میکسر دیجیتالی این میکروفون را به تنهایی می‌توان یکی از نقاط قوت شگفت‌انگیز آن دانست که بدون شک دلیل بسیار خوبی برای تهیه‌ی این میکروفون است.

Razer Seiren Mini

راهنمای خرید میکروفن ریزر

مهم نیست که تا چه اندازه می‌توانید بودجه‌ای نامحدود را برای تهیه‌ی بهترین میکروفون جهت شروع کار استریم اختصاص دهید. یکی از بهترین میکروفون‌های جهان را به راحتی می‌توان با هزینه‌ایی 50 دلاری به دست آورد. میکروفون Razer Seiren Mini یکی از آن قطعات سخت‌افزاری شگفت‌انگیزی است که حتی وقتی هیچ نیازی به یک دستگاه ضبط صدا ندارید هم باید آن را تهیه کرده و روی میز کار خود قرار دهید.

بسیاری از مردم به شدت با عدم پشتیبانی Razer Seiren Mini از امکانات کم و زیاد و mute کردن صدا روی میکروفون مخالف‌اند و ترجیح می‌دادند با چند دلار هزینه‌ی بیشتر، این امکانات اولیه را در یک مدل گران‌تر دریافت کنند. اما چیزی که این میکروفون را منحصر به فرد و یکی از نوع خود جلوه می‌دهد، این است که ریزر توانسته با محصول 50 دلاری و پرچمدار خودش اولین و مهم‌ترین نیاز یک گیمر برای برگزاری پخش زنده و استریم را به راحتی رفع کند.

این میکروفون فرصتی کاملا ویژه را فراهم کرده تا حتی گیمرهایی که با محدودیت‌های شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز به یک میکروفون خوب دسترسی داشته باشند تا فعالیت‌های استریمینگ خود را استارت بزنند. بدون شک میکروفون Seiren Mini می‌تواند بهترین محصول برای ورود به عرصه‌ی استریمینگ باشد. عرصه‌ای که می‌توان با یک خرید 50 دلاری با کیفیتی مطلوب و قابل قبول در آن وارد رقابت شد و خیلی زود به موفقیت‌های بزرگ و حتی کسب درآمدهای خوب دست پیدا کرد.

تمامی این میکروفون‌ها را می‌توان در کنار هم به عنوان بهترین میکروفون‌های تخصصی برای فعالیت‌های حرفه‌ای استریمینگ قلمداد کرد. این لیست با اینکه دارای یک سیستم رده‌بندی است و میکروفون‌ها را بر اساس سطح کیفی و ارزش خریدشان رده‌بندی کرده‌ایم، به نوعی می‌توان گفت هر یک از میکروفون‌های موجود در این لیست کاربر مختص به خود را دارند. در اینجا گزینه‌های گوناگون با وزن‌ها و اندازه‌های مختلف، درگاه‌های USB و XLR، امکانات کنترل ضبط نصب شده روی میکروفون و دیگر موارد ظاهری و تزیینی، در کنار هم قرار گرفته‌اند تا به شما در اتخاذ تصمیم نهایی جهت تهیه‌ی میکروفون مورد نیازتان کمک کنند.