اگر قصد دارید تا استریم، به خصوص استریم بازی‌های ویدیویی را آغاز کنید، این مقاله می‌تواند ارزان ترین میکروفن های مناسب استریم را به شما معرفی کند تا تاثیر مثبتی در هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری شما داشته باشد.

بدون شک هر استریمری که می‌خواهد به طور جدی به استریم کردن بپردازد و کریر بزرگی را برای خود راه‌اندازی کند، باید حداقل سطح کیفی مطلوب برای انتقال تصویر و صدای خود را داشته باشد. استریم شما علاوه بر تصویر بازی که از طریق کنسول یا کامپیوتر پردازش می‌شود، به محتوای صوتی و تصویری اختصاصی از خود شما نیز نیاز دارد. از همین رو استفاده از راهکارهای موجود برای انتقال صدا و تصویر خودتان به مطلوب‌ترین شکل ممکن به نوعی الزامی است. پیش از این به طور مفصل به گزینه‌های موجود برای انتقال تصویر و جایگزین‌های وب‌کم پرداخته‌ایم و حالا وارد مبحث صدا یا همان میکروفون می‌شویم.

به طور کلی میکروفون‌های گوناگونی با کارایی‌های تخصصی مختلف در بازار تجهیزات صوتی و تصویری وجود دارند. میکروفون‌های استودیویی برای ضبط آواز و ساز گرفته تا انواع میکروفون‌ها در ابعاد مختلف برای ضبط صداهای محیطی. میکروفون‌های یو‌اس‌بی از دسته میکروفون‌هایی هستند که به طور معمول توسط استریمرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از میکروفون‌های یو‌اس‌بی و متصل کردن آن به کامپیوتر، نیاز شما به یک کارت صدای جانبی را برطرف می‌کند زیرا انرژی برق مورد نیاز آن از طریق کامپیوتر تامین می‌شود. اغلب این میکروفون‌های یو‌اس‌بی به صورت plug and play  با تمامی نرم‌افزارهای مربوطه همسان‌سازی می‌شوند و به طور کلی کارایی بسیار ساده‌ای دارند.

میکروفن ارزان برای استریم

اگر بخواهیم در یک بررسی مفصل بهترین و مناسب‌ترین میکروفون‌ها برای استریم کردن را معرفی کنیم، باید تمامی‌شان را به دو دسته‌ی مجزا تقسیم کنیم. در دسته‌ی اول میکروفون‌های نسبتا ارزان قیمتی را داریم که از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب به نظر می‌رسند. این میکروفون‌ها برخلاف قیمت‌گذاری گول‌زننده‌شان به عنوان یک کالای حرفه‌ای، توسط شرکت‌های بزرگی ساخته شده‌اند و صرفا به حذف امکانات غیر ضروری و مجلل موجود در میکروفون‌های گران‌قیمت پرداخته‌اند. در دسته‌ی دوم میکروفون‌های نسبتا گران.قیمت‌تری را داریم که می‌توانند ارتقای بسیار چشمگیری را در کار شما پدید آورند. با وجود اینکه میکروفون‌های دسته‌ی اول برای مراحل ابتدایی کار بسیار مناسب‌تر به نظر می‌رسند و شروع اقتصادی‌تر را برای شما رقم می‌زنند، این دسته از میکروفون‌ها در میانه‌ی کار و در صورت دست‌یابی به موفقیت‌های اولیه، شما را وارد مرحله‌ی کاملا جدیدی از کارنامه‌ی استریمینگ‌تان می‌کنند.

برای شروع فعالیت‌های استریمینگ حتی به طور کاملا جدی، لزوما به بهترین میکروفون‌های مناسب برای این کار نیاز ندارید. میکروفون‌های گران‌قیمت در بر دارنده‌ی امکاناتی هستند که حقیقتا کارایی بالایی دارند، اما شاید به طور مستقیم روی کیفیت صدای شما تاثیر نگذارند. برای مثال از جمله این امکانات می‌توان به نبود امکان کم و زیاد یا حتی قطع کردن صدا روی خود میکروفون، نورپردازی و نمایشگر و همچنین قابلیت ضبط صدا بدون اتصال به کامپیوتر اشاره کرد. این موارد هر یک در موقعیت‌های گوناگون کارایی بسیار بالایی دارند، اما در صورت چشم‌پوشی کردن از آن‌ها و انتخاب یک میکروفون ارزان‌قیمت هم سطح کیفی بالای صدای خود را حفظ خواهید کرد.

بهترین میکروفون‌ها با قیمت زیر ۱۰۰ دلار

در این دسته شاهد میکروفون‌هایی با رنج قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ دلار از شرکت‌های نامی و پرچمداری هستیم که با کم‌ترین هزینه‌ی ممکن، کیفیت بسیار بالایی را ارائه می‌کنند و می‌توانید به طور کامل از یک سیستم انتقال صدای ویژه برخوردار شوید. به نوعی می‌توان گفت که این دسته از میکروفون‌ها نهایت عملکرد خود را حین استفاده از یک انکودر خوب به نمایش می‌گذارند. از آنجایی که میکروفون‌های یو‌اس‌بی به سخت‌افزارهای مربوط به تنظیم صدا مجهز نیستند، تمامی تغییرات مورد نیاز را می‌توان در یک استودیوی انکودر خوب مثل OBS اعمال کرد. تنها کافی است میکروفون خود را به درگاه ورودی USB کامپیوتر خود متصل کنید و در صورت نیاز درایور مورد نیاز برای میکروفون را نصب کنید. حتی برخی از این میکروفون‌ها به صورت پلاگ اند پلی و بدون نیاز به درایور در دسترس کاربر قرار می‌گیرند.

میکروفن ارزان برای استریم

میکروفون HyperX SoloCast  یکی از بهترین‌های موجود در این لیست محسوب می‌شود. این میکروفون به راحتی می‌تواند عملکردی دوچندان بهتر از میکروفون‌هایی ارائه دهد که دوبرابر قیمت آن ارزش‌گذاری شده‌اند. کیفیت صدا در این میکروفون فوق‌العاده است و با اینکه در طیف میکروفون‌های زیر ۱۰۰ دلار با صرفه‌جویی بالای اقتصادی قرار می‌گیرد، با میکروفون‌های گران‌قیمت به راحتی رقابت می‌کند و حتی بسیاری از آن‌ها را به زانو در می‌آورد.

همزمان وقتی شاهد درخشش میکروفون‌های اقتصادی و خوبی مثل Razer Mini Sieren و JLab Audio Talk GO در بازار هستیم، این HyperX SoloCast  است که با برچسب قیمت ۶۰ دلاری‌اش بین دیگر میکروفون‌های این رده‌ی قیمتی پادشاهی می‌کند. اگر قصد تهیه‌ی تجهیزات لازم برای استریم کردن بازی یا حتی تولید محتوا برای یوتوب و دیگر شبکه‌های مجازی و همچنین ضبط پادکست و دیگر موارد مشابه را دارید و همزمان با در دست داشتن یک لیست خرید طولانی، بودجه‌ی نسبتا محدودی را در اختیار دارید، توصیه‌ی ما به شما این است که با خیال راحت به سراغ میکروفون HyperX SoloCast بروید و از کیفیت صدای شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. با انتخاب این میکروفون جهت شروع فعالیت‌های استریمینگ، تا مدت‌های طولانی نیازی به ارتقای میکروفون و سیستم ضبط صدای خود نخواهید داشت.

ارزان ترین میکروفن

میکروفون Razer Mini Sieren یک کالا زیبا و خوش‌ساخت است که ترجیح می‌دهید حتی بدون نیاز داشتن، آن را روی میز خود قرار داده و میز کارتان را حرفه‌ای‌تر جلوه دهید. میکروفون Mini Sieren  که کمپانی ریزر به طور اختصاصی جهت استفاده برای استریمینگ تولید کرده، با طیف رنگی وسیع خود و همچنین استایل ساده، سایز کوچک و دسترسی آسانی که دارد، انتخابی ایده‌آل برای تمامی استریمرهای تازه‌کاری است که می‌خواهند به طور جدی فعالیت استریمینگ خود را به صورت طولانی‌مدت ادامه دهند.

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدا به این مورد اشاره کردیم که میکروفون‌های ارزان‌قیمت برای رساندن قیمت خود به یک رقم مناسب و ترجیحا پایین‌تر از ۱۰۰ دلار، به ناچار از تعدادی از ویژگی‌های سخت‌افزاری چشم‌پوشی کرده‌اند تا در مصرف قطعات صرفه‌جویی به عمل آمده باشد. میکروفون Razer Mini Sieren  نیز دقیقا از جمله میکروفون‌هایی است که توانسته با حذف بسیاری از قابلیت‌های سخت‌افزاری و امکانات جانبی، قیمت خود را به حداقل برساند. نبود این امکانات به هیچ عنوان روی کیفیت صدای میکروفون تاثیرگذار نبوده و همچنان شاهد سطح کیفی بسیار خوبی هستیم. اما توجه داشته باشید که روی بدنه‌ی این میکروفون خبری از کلیدهای کاهش و افزایش صدا یا حتی کلید mute کردن نیست. از همین رو باید دستوراتی از این قبیل را از طریق نرم‌افزاری که با استفاده از آن قصد ضبط صدا یا استریم کردن دارید، اعمال کنید. برخی از افراد از جای خالی کلید mute به شدت ناراضی‌اند و ترجیح می‌دهند که به سراغ گزینه‌های دیگر بروند. اما توجه بسیاری دیگر به برچسب ۵۰ دلاری این محصول جذب شده و از نبود امکانات تکمیلی در آن چشم‌پوشی می‌کنند. اگر شما هم از همین دسته افراد هستید، بدون شک میکروفون جدید و اقتصادی ریزر انتخاب بسیار هوشمندانه و مناسبی برای تکمیل کردن ستاپ استریم در آغاز فعالیت‌های شما خواهد بود.

میکروفن ارزان برای استریم

این بازسازی جدید از میکروفون کلاسیک Blue Yeti  دقیقا همان گجتی است که استریمرهایی که تازه می‌خواهند کار خود را به طور جدی آغاز کنند به آن نیاز دارند. میکروفون Blue Yeti Nano  به عنوان یک محصول با قیمت زیر ۱۰۰ دلار، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این میکروفون در لیست بهترین میکروفون‌های ارزان ، بالاترین برچسب قیمت را با ۹۰ دلار به خود اختصاص داده.

میکروفون Blue Yeti Nano  حجم بسیار کوچکی دارد، به طوری که می‌توان آن را حداقل ۴۰درصد کوچکتر از مدل کلاسیک بلو یتی دانست. این میکروفون همچنین وزن بسیار کمی هم دارد و به راحتی می‌توان آن را روی پایه‌های رومیزی نصب کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میکروفون Blue Yeti Nano  که آن را به گران‌ترین محصول در لیست میکروفون‌های ارزان‌قیمت قیمت تبدیل کرده، پشتیبانی از امکاناتی است که دیگر میکروفون‌های حاضر در این لیست از آن‌ها چشم‌پوشی کرده‌اند. کلید mute و unmute  تنظیمات ابتدایی صدا روی میکروفون از جمله امکاناتی هستند که میکروفون Blue Yeti Nano  را به یک محصول ایده‌آل تبدیل کرده‌اند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از کمبود تجهیزات سخت‌افزاری میکروفون‌های دیگر در این لیست ناراضی‌اید، این میکروفون مخصوص شماست تا با کمی هزینه‌ی ‌بیشتر و بسیار مقرون به صرفه، تمامی آن تجهیزات حذف شده جهت ارزان‌تر شدن محصول را دریافت کنید.

میکروفن استریم

میکروفون JLab Audio Talk GO  به عنوان یک دستگاه ضبط صوت پرتابل و مخصوص پادکست و همچنین گفت‌وگوهای چند نفره، می‌تواند بسته به سلیقه‌ی شما، بهترین انتخاب برای شروع فعالیت‌های استریمینگ باشد. اگر از جمله کسانی هستید که مدام بین مکان‌های مختلف جابه‌جا می‌شوید و تجهیزات را با خود حمل می‌کنید، این میکروفون کوچک کاملا مناسب شماست. زیرا با حجم بسیار کوچک و پایه‌های کوتاهش، به راحتی روی میزهای کوچک جا می‌گیرد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.

کمپانی JLab میکروفون‌های زیادی را برای استفاده‌های تخصصی گوناگون تولید کرده است و به جرات می‌توان گفت میکروفون Talk GO  از این شرکت حتی با اینکه تنها دو کاندنسر در خود جای داده است، یکی از بهترین میکروفون‌های این شرکت محسوب می‌شود که با کم‌ترین هزینه‌ی ممکن بالاترین کیفیت ساخت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این میکروفون همچنین توسط نورهای RGB  تزیین شده و در مقایسه با دیگر گزینه‌های موجود در این لیست رنگ و لعاب بسیار خاص و زیباتری را ارائه می‌کند.

حالا که با بهترین میکروفون‌های USB  زیر ۱۰۰ دلار آشنا شدید، تنها کافی است مروری به نیازها و انتظارات خود از میکروفونی که لازم دارید داشته باشید و سپس با توجه به مقدار بودجه و در وهله‌ی آخر شکل ظاهری محصول، میکروفون مورد نیاز خود برای استریم کردن را پیدا کنید. این میکروفون‌ها شاید بهترین محصولات ضبط صدا در بازار نباشند، اما با قیمت درج شده روی جعبه‌شان عملکرد بسیار خوب و مقرون به صرفه‌ای را از خود ارائه می‌کنند. تنها کافی است توجه داشته باشید که برای ارزان شدن یک میکروفون، شرکت سازنده از نصب چه ویژگی‌ها و امکاناتی روی محصول خود چشم‌پوشی کرده است. سپس بسته به سلیقه و مقدار نیاز خود، میکروفون خود را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که یک میکروفون ارزان‌قیمت بهترین انتخاب برای شروع فعالیت‌های استریمینگ است. در یک مطلب جداگانه به طور مفصل به معرفی بهترین میکروفون‌ها بدون توجه به بودجه‌ی محدود می‌پردازیم تا به راحتی و با آگاهی کافی میکروفون خود را ارتقا دهید.