در جدیدترین قسمت مقاله‌های آموزشی وب سایت ریمیت می‌خواهیم ساخت کانال یوتیوب را به صورت قدم به قدم، تصویری و متنی آموزش دهیم.

یویتوب یک شبکه اجتماعی ویدیو محور است که توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم در فوریه سال ۲۰۰۵ میلادی تاسیس شد. در حالی که مدت زیادی از این اتفاق نمی‌گذشت، گوگل با پرداخت مبلغ ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار یوتیوب را به تصاحب خود درآورد.

پس از اینکه به لیست زیرمجموعه‌های گوگل پیوست، یوتیوب از یک مرجع انتشار و تماشای ویدیو به وب سایتی تبدیل شد که قادر است فرهنگ عامه و ترندهای روز فضای مجازی را تغییر داده و صد البته، افراد زیادی را صاحب ثروت فراوان کند. این وب سایت در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کاربر داشته که نیمی از آن‌ها، یعنی یک میلیاردشان فعالیت ماهانه دارند.

یوتیوب یک مرجع بزرگ بوده و تنها یک حوزه خاص را پوشش نمی‌دهد. از همین رو، کاربران می‌توانند انواع محتوای ویدیویی اعم از آموزش، موزیک ویدیو، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های سینمایی، مستند، تریلرهای تبلیغاتی و تیزرهای تبلیغاتی را در آن بیابند. علاوه بر این، گوگل قابلیت لایو استریم را به You Yube اضافه کرده که دقیقا عملکرد مشابهی با لایو اینستاگرام دارد.

افرادی که در یوتیوب مشغول فعالیت بوده و ویدیوهای مختلف را با مشترکان خود به اشتراک می‌گذارد، از راه‌های مختلف کسب درآمد می‌کنند. یکی از راه‌ها، بازدید است. هر چه تعداد بازدیدها بیشتر باشد، صاحب اکانت درآمد بیشتری کسب می‌کند. طبق اطلاعات موجود، اگر یک ویدیو هزار بازدید داشته باشد، صاحب اکانت 3 دلار دریافت می‌کند. در صورتی که این رقم به ۱۰ هزار افزایش یابد، ۳۳ دلار به صاحب اکانت اهدا می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، دریافت درآمد به ازای تعداد مشخصی از بازدید یکی از راه‌های کسب درآمد در You Tube به شمار می‌رود. در صورتی که تعداد مشترکان بالا باشد، شرکت‌ها و برندهای مشهور قطعا سراغ صاحب اکانت رفته و درخواست ساخت ویدیوهای تبلیغاتی را خواهند داشت؛ درخواست‌هایی که بسته به تعداد مشترکان صاحب کانال می‌تواند مقدار زیادی آب بخورد.

درآمد قطعی باعث شده تا بسیاری از افرادی که به دوربین و اینترنت خوب دسترسی دارند، خواهان ساخت کانال یوتیوب باشند. اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرد، تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

آموزش ساخت یوتوب

آموزش ساخت کانال یوتیوب

در صورتی که اکانت گوگل داشته باشید، می‌توانید به تماشای ویدیوهای یوتیوب پرداخته، آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید یا در بخش کامنت‌ها نظر خود را بنویسید اما داشتن اکانت گوگل به معنای داشتن یک کانال یوتیوب نیست. برای داشتن کانال باید فرآیندی را طی کنید که در صورت آشنایی اولیه، چندان سخت و پیچیده نیست.

آموزش ساخت کانال یوتبوب

قدم اول ساخت کانال یوتیوب

در وهله اول باید به وب سایت رسمی You Tube به آدرس (youtube.com) رفته و روی گزینه Sign In که در گوشه بالای سمت راست قرار دارد کلیک کنید. پس از انجام این کار، باید اطلاعات اکانتی که می‌خواهید کانال یوتیوبتان به آن متصل شود را بنویسد.

قدم دوم:

پس از اینکه ایمیل و نام کاربری گوگل خود را نوشته و وارد اکانت شدید، تغییر کوچکی روی گوشه بالا سمت راست رخ می‌دهد. دیگر خبری از گزینه  Sign In نبوده و عکس پروفایل شما جایگزین شده است. در این مرحله باید روی عکس کلیک کرده و سپس گزینه Create a channel را انتخاب کنید.

آموزش ساخت YouTube

قدم سوم ساخت کانال یوتیوب

پس از فشردن گزینه Create a channel پنجره‌ای برای شما باز شده و یک نوار خالی را مقابلتان قرار می‌دهد. در اینجا باید نام کانال خود را بنویسید. پس از اینکه نام مورد نظر را در نوار نوشتید، روی گزینه Create a channel بزنید.

پس از ساخت کانال، نام کاربری شما به آن تغییر می‌کند. اما این جمله به چه معناست؟ فرض کنید اکانتی که به واسطه آن وارد وب سایت یوتیوب شدید asd@Gmail.com بوده و شما نام ASD2021 را برای کانال خود انتخاب کردید. بعد از ساخت کانال، در صورتی که برای دیگران کامنت بگذارید، نام ASD2021 برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. در نتیجه، مراقب فعالیت‌های خود باشید.

آموزش ساخت کانال یوتوب

قدم چهارم:

پس از وارد کردن نام مد نظر و و کلیک روی گزینه Create، نوبت به شخصی‌سازی اکانت می‌رسد. شما در این مرحله باید تصویر پروفایل را اضافه کرده، توضیحاتی را درباره زمینه‌های فعالیت اکانتتان بنویسید و همچنین لینک‌های وب سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید.

آموزش شخصی‌سازی کانال یوتیوب در آینده و در قالب یک مطلب جداگانه منتشر خواهد شد.

راهنمای ساخت چنل یوتوب