وقتی میخواهید برای نخستین بار به عنوان یک تولیدکننده محتوا وارد دنیای استریم بازیهای ویدیویی شوید، باید پیرامون چند موضوع مهم تصمیم بگیرد: حجم فعالیتهای روزانه و هفتگیتان چقدر خواهد بود، چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار خواهید کرد و استریمهایتان با محوریت کدام بازیها خواهد بود؟ البته یک موضوع بسیار مهم دیگر هم وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.
به عنوان یک استریمر دو مسیر برای پیشرفت پیش روی خود دارید که در ادامه میخواهیم به آنها پرداخته و نقاط قوت و ضعف هر یک را بررسی کنیم.
در صورتی که تولید کننده محتوا تمام تمرکز خود را روی یک بازی به خصوص قرار داده و تحت هیچ شرایطی به سراغ دیگر عناوین نرود، به آن استریم تک بازی میگوییم. اگر بخواهید از این روش برای پیشرفت استفاده کنید، بزرگترین و مهمترین چالش برای شما انتخاب بازی است. عناوین مشهوری مانند Call of Duty Warzone و Apex Legends نه تنها طرفداران فراوانی در سراسر جهان دارند که پای استریمهایشان مینشینند، بلکه استریمرهای متعددی رویشان تمرکز دارند. همین موضوع باعث میشود جلب طرفدارانشان به رقابتی بسیار سخت شباهت داشته باشد. بازیهای کوچکتر و ناشناخته گزینه راحتتری هستند؛ زیرا مخاطبان خاص خود را داشته و از همه مهمتر، رقبای کمتری در این حوزه هستند. هر چند، بازیهای کوچک معمولا مخاطب زیادی نداشته و بعید به نظر میرسد حتی با جلب توجه اکثرشان بتوانید به شهرت چندانی دست یابید.
برای اینکه استریم تک بازی انجام دهید، باید مهارت خود را در عنوان مزبور افزایش داده و به فردی حرفهای تبدیل شوید. علاوه بر این، اطلاعات خود را پیرامون آن و همچنین سازنده و ناشرش بالا ببرید تا حین تجربه بتوانید درباره موضوع مختلف صحبت کنید. این کار باعث میشود جذابیت استریم برای مخاطب افزایش یابد.
استریم متنوع در مقابل استریم تک بازی قرار داشته و شامل تولید محتوا با محوریت بازیهای مختلف میشود. تعداد بازیها اهمیت چندانی نداشته و میتواند ۲ یا بیشتر باشد. این نوع استریم را میتوان ترکیبی از محتوای تازه و سرگرمی دانست. از آنجایی که محدودیتی وجود ندارد، خبری از احساس خستگی و عدم تمایل نبوده و مخاطبان با اشتیاق پای تماشای استریم مینشیند. در ضمن، استمرار جایگاهی در این نوع استریم ندارد. به همین دلیل، نباید انتظار داشت فرد مهارت چندانی داشته باشد.
بد نیست بدانید برخی از تولیدکنندگان محتوایی که استریم متنوع را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کردهاید، یک سبک یا ژانر خاصی را انتخاب کرده و بازیهایی که زیرمجموعه آن میشوند را انتخاب میکنند. بدین ترتیب، مهارت اولیه را دارا بوده و نیازی نیست مخاطب سردرگمی استریمر و باختنهای مداوم را تحمل کند. استریمر همچنین میتواند در حکم یک راوی ظاهر شده و حین تجربه بازیها اطلاعات مرتبطی را به اشتراک بگذارید.
حالا که با استریم تک بازی و استریم متنوع آشنا شدهاید، ممکن است این سوال برایتان به وجود آمده باشد: آیا امکان تغییر سیاست وجود دارد؟ برای مثال، تولیدکنندهای که تا به امروز تنها روی یک بازی تمرکز داشته، به سراغ استریم متنوع برود.
در پاسخ باید گفت امکان تغییر سیاست وجود دارد. شما تولیدکننده محتوا بوده و صاحب کانال به شمار میروید. پس با در نظر گرفتن قوانین و مقررات پلتفرم میتوانید هر کاری که میخواهید انجام دهید. در ضمن، توصیه میکنیم با مواجه شدن هر یک از شرایط زیر تغییر سیاست را مد نظر گرفته و پیرامونش فکر کنید:
همرنگ جماعت شدن، اقدام وسوسهانگیزی است اما توصیه میکنیم سیاستی را در پیش بگیرید که با سلیقه و نیازهای شما در تناسب باشد. به هر حال، امکان ندارد شما به عنوان تولیدکننده محتوا از استریم لذت نبرید اما مخاطب زمان خوبی را سپری کرده و جذب محتوایتان شود.
مفید بود!
خرید ps4
komak kard
هدف ایپد