بعد از حمایت تومانی و ارزی، حالا نوبت به این رسیده که ریمیت قابلیت جدیدی را در اختیار شما کاربرها قرار داده و امکان دریافت حمایت به شکل رمز ارز را هم در اختیارتان قرار دهد. با اضافه شدن این قابلیت حالا می‌توان گفت که ریمیت از دریافت هر نوع حمایتی پشتیبانی کرده و به کاربرهای خود اجازه می‌دهد که تنوعی بالا و قابلیت‌های متعددی را در این زمینه پیش روی خود ببینند. 

فعال‌سازی دریافت حمایت رمز ارزی

برای دریافت حمایت به شکل رمز ارز با پیچیدگی خاصی سر و کار نداریم و کافی است بعد از ورود به حساب کاربری خودتان، به صفحه تنظیمات رفته، اول گزینه “واریز حمایت ها به کیف پول ریمیت” را فعال کنید که گزینه های مربوط به کیف پول ها زیر آن نمایش داده شود، سپس گزینه «امکان دریافت حمایت‌های رمز ارز» را فعال کنید و تنظیمات را ذخیره کنید. در ادامه بخشی به صفحه دریافت حمایت‌های شما اضافه می‌شود که مخاطب‌هایتان می‌توانند از طریق آن دونیت و حمایت‌های خود را به شکل رمز ارز ارسال کنند. گزینه‌هایی که باعث می‌شوند، آزادی عمل بیشتری را در اختیار داشته و انتخاب‌های متنوع‌تری را در اختیار مخاطب‌های خود قرار دهید. 

نحوه حمایت به شکل رمز ارز

حمایت کننده برای انجام به شکل رمزارز باید از صفحه استریمر یا تولیدکننده محتوای مورد نظر خودش گزینه Crypto را در درگاه اختصاص یافته انتخاب کند. در ادامه مبلغ مورد نظر وارد شده، واحد ارزی مورد نظر انتخاب می‌شود و نهایتا باید اطلاعات مورد نظر در فرم نهایی ثبت شود. در مرحله بعد یک QR Code به کاربر نمایش داده می‌شود که با اسکن کردن آن می‌توانند پرداخت را انجام دهند. البته این تنها راه نیست و حمایت کننده گزینه استفاده نکردن از QR Code را در اختیار دارد. در روش دوم حمایت کننده می‌تواند آدرس والتی که باید مبلغ به آن واریز شود، مقدار دقیق مبلغ و واحد پولی آن را در صفحه پیش روی خود مشاهده کرده و از آن برای انتقال رمزارز استفاده کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حمایت کننده بایستی میزان بیشتری از مبلغی که وارد کرده را پرداخت کند و مبلغ نهایی بصورت دقیق به حمایت کننده نمایش داده خواهد شد.

در ادامه و بعد از واریز اگر مشکلی وجود نداشته باشد و تمام اطلاعات از جمله مبلغ ثبت شده و واحد پولی به درستی ثبت شده باشد، بعد از چند دقیقه انتقال تایید شده و از طرف استریمر دریافت می‌شود. در صورتی که مبلغ واریز شده کمتر یا بیشتر از میزان ثبتی باشد یا واحد پولی آن به اشتباه انتخاب شده باشد، حداکثر در 48 ساعت تراکنش بررسی شده و مورد تایید قرار می‌گیرد. از این جهت حمایت‌کننده بایستی در ثبت اطلاعات دقت داشته باشد تا تناقصی در اطلاعات ثبت شده شکل نگیرد. (این موارد در درگاه پرداخت با رنگ قرمز مشخص شده‌اند)

تسویه حمایت‌های رمز‌ارزی

باید به این نکته اشاره کرد که حمایت‌های دریافت شده به صورت رمز ارز، درست مثل باقی حمایت‌های به قسمت صرافی ریمیت اضافه می‌شود. بعد از تکمیل شدن مراحل واریز رمز ارز، استریمر حمایت را دریافت کرده و بعد از کسر شدن کسورات که شامل کارمزدها، مالیات، فی شبکه و موارد این چنینی مبلغ نهایی به کیف پول آنها واریز می‌شود. این قابلیت در اختیار کاربرها قرار دارد که در در صفحه حمایت‌های خودشان با کلیک روی هر حمایت، میزان مبلغ منتقل شده از آن به حساب را مشاهده کنند. توجه داشته باشید مانند قابلیت دونیت ارزی، کارمزد کسر شده توسط سیستم پرداخت برای مبالغ پایین درصد بیشتری دارد و برای مبالغ بالا درصد کمتری دارد. برای مثال احتمال دارد تا 50 درصد از حمایت 1 USDT کسر شود و مابقی به کیف پول ریمیت واریز شود و مثلا برای تراکنش 100 USDT فقط 5 درصد کسر شود.  

نهایتا به این مسئله توجه داشته باشید که تسویه حمایت‌های رمزارزی درست مثل کیف پول‌های دیگری که در اختیارتان قرار دادیم است اما با این تفاوت که نمی‌توان تمام مبلغ موجودی کریپتو را تسویه کرد و نیاز است همیشه مقدار کمی در کیف پول رمز ارز وجود داشته باشد. دلیل این موضوع به این مسئله بر می‌گردد که فی شبکه رمز ارز در ابتدا مشخص نبوده و بعد از تکمیل انتقال به شکل دقیق تعیین شود. از این جهت بخشی از موجودی کیف پول رمز ارز ابتدا توسط سیستم در کیف پول شما باقی می‌ماند. به طور مثال اگر کاربری 30 USDT در اختیار داشته باشد، سیستم به او اجازه می‌دهد که برای 22 USDT آن درخواست ثبت شود اما بعد از ثبت درخواست 30 USDT از موجودی کسر خواهد شد. این 8 واحد اضافه توسط سیستم کسر شده و بایستی در کیف پول باقی بماند تا در صورت نیاز به عنوان کارمزد برداشت شود. در ادامه و بعد از مشخص شدن کارمزد تراکنش توسط شبکه، مابقی آن 8 واحد دوباره به کیف پول شما برگشت داده شده و در برداشت‌های بعدی می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته که اعداد و ارقام اشاره شده تنها مثالی هستند برای روشن شدن جزئیات فرایند موجود و ریمیت در تلاش است تا آن را به پایین‌تر حد ممکن برساند. به این نکته هم توجه داشته باشید که کارمزد اشاره شده به شبکه رمزارز ارتباط داشته و مبلغی نیست که توسط ریمیت دریافت شود.