در ادامه‌ی این مقاله به شما آموزش استریم با کنسول نینتندو سوییچ را منتقل خواهیم کرد تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن، عناوین محبوب Nintendo را برای مخاطبین خود استریم کنید.

این روزها که اغلب استریمرها – در ایران – میدان رقابت را با کنسول‌های خانواده‌ی پلی استیشن و ایکس باکس پر کرده‌اند، فرصت بسیار خوبی مهیا شده تا با کمی نوآوری و خلاقیت، به استریم کردن بازی‌های نینتندو سوییچ مشغول شوید و محبوبیت آن را بین مخاطبین ایرانی افزایش دهید. کنسول نینتندو سوییچ میزبان بازی‌های ارزشمند و خوش‌ساخت بسیاری بوده که حال و هوای کلاسیک و ارجینال بازی کردن را همچنان بعد از گذشت سال‌ها از انتشار اولین بازی‌های کمپانی نینتندو زنده نگه داشته‌اند. از سری بازی‌های شگفت‌انگیز سوپر ماریو گرفته تا طیف وسیعی از فرنچایزها و عناوین گوناگون در سبک‌های مختلف. کنسول نینتندو سوییچ پتانسیل به ارمغان آوردن تجربه‌های گیمینگ به یاد ماندنی و شگفت‌انگیزی را دارد. استریم کردن با نینتندو سوییچ اما تفاوت‌های سطحی و خاصی با دیگر پلتفرم‌ها دارد که باید پیش از راه‌اندازی استریم آن‌ها را حل و فصل کنید. در ادامه با آموزش کامل استریم کردن با نینتندو سوییچ همراه شوید.

استریم با نینتندو سوییچ

استفاده از کپچر کارت برای استریم با نینتندو سوییچ

استفاده کردن از یک قطعه‌ی سخت‌افزاری جانبی همیشه تا حد ممکن گزینه‌ی آلترناتیو ما در آموزش‌ها بوده است اما در رابطه با نینتندو سوییچ این مورد کمی متفاوت است. شاید بتوان گفت ساده‌ترین روشی که از طریق آن می‌توانید بازی‌های درحال اجرا روی نینتندو سوییچ را استریم کنید، استفاده از یک کپچر کارت و انتقال تصویر خروجی کنسول از طریق درگاه HDMI است.

توجه داشته باشید در صورتی که می‌خواهید یک کپچر کارت را به نینتندو سوییچ خود متصل کنید، قاعدتا به یک درگاه HDMI روی کنسول خود نیاز دارید. نسخه‌های جدیدتر و ارزان‌قیمت کنسول نینتندو سوییچ که با اسم نینتندو سوییچ لایت عرضه شده‌اند، بدون استند داک همیشگی این کنسول عرضه می‌شوند. نینتندو سوییچ فاقد یک درگاه HDMI روی بدنه‌ی کنسول پرتابل است و پیش از این هم برای متصل کردن آن به تلویزیون به پایه‌ی نگهدارنده‌ی آن نیاز داشتیم. با متصل کردن نینتندو سوییچ به این نگه‌دارنده، می‌توانید کابل HDMI خود را به آن متصل کرده و سوی دیگر کابل را به یک کپچر کارت متصل کنید. حالا می‌توانید علاوه بر متصل کردن کپچر کارت به کامپیوتر از طریق USB و دریافت کردن صدا و تصویر بازی، در صورت پشتیبانی کردن کپچر کارت تهیه شده از یک درگاه خروجی تصویر، تصویر بازی را از طریق یک HDMI دیگر به تلویزیون یا مانیتور جانبی متصل کنید تا همزمان بازی خود را روی نمایشگر اصلی جلو ببرید.

کمپانی نینتندو برای منتشر کردن یک نسخه‌ی ارزان‌تر از نینتندو سوییچ، تجهیزات داک را از پکیج کنسول حذف کرد و از همین رو سوییچ لایت قابلیت متصل شدن به کپچر کارت را ندارد. اگر قصد تهیه‌ی کنسول نینتندو سوییچ را دارید و هدف اصلی‌تان استریم کردن از طریق آن است، حتما به این مورد توجه داشته باشید که پکیج کامل کنسول را تهیه کنید.

آموزش استریم با نینتندو سوییچ

ایکس باکس وان به جای کپچر کارت

به طور کلی می‌توان گفت بهترین روش برای استریم کردن با نینتندو سوییچ استفاده کردن از یک کپچر کارت است. اما همچنان راه‌حل‌های دیگری هم وجود دارند و در صورتی که شرایط تهیه کردن یک کپچر کارت را ندارید و می‌خواهید با بودجه‌ی کم‌تری استریم خود را آغاز کنید، می‌توانید به بررسی راه‌حل‌های جانبی بپردازید. یکی از این روش‌ها در کمال تعجب استفاده از یک ایکس باکس است. مایکروسافت کنسول‌های اکس باکس وان خود را تحت عنوان All in One عرضه کرده و هدف از تولید این کنسول‌ها به ارمغان آوردن سرگرمی با تمام ابعاد آن در قالب یک گجت خانگی است. با استفاده از این کنسول می‌توان علاوه بر بازی کردن، به تماشای فیلم پرداخت و با استفاده از نرم‌افزارهای داخلی و همچنین امکانات جانبی آن در رابطه با تلویزیون و اینترنت، ساعت‌ها سرگرم شد و با دیگران ارتباط برقرار کرد. اما این امکانات تنها به تجهیزات نرم‌افزاری خلاصه نشده و تعدادی امکانات سخت‌افزاری نیز در کنسول ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفته‌اند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یک درگاه ورودی HDMI اشاره کرد.

با استفاده از این درگاه ورودی، می‌توانید هر دستگاه پخش کننده‌ی فایل‌های صوتی و تصویری که از خروجی HDMI پشتیبانی می‌کند را به کنسول ایکس باکس وان متصل کرده و تصویر آن را در کنسول دریافت کنید. پس از متصل کردن پخش کننده‌ی تصویر شما که در اینجا کنسول نینتندو سوییچ خواهد بود، گزینه‌های متعددی را برای به نمایش درآوردن تصویر پیش رو دارید. از آنجایی که هدف شما از انجام این کار استریم کردن است، باید از امکانات نرم افزار اکس باکس در کنسول و کامپیوتر استفاده کنید. برای مشاهده‌ی جزئیات کامل استفاده از این نرم افزار در کامپیوتر و همچنین آموزش کامل انتقال تصویر از کنسول ایکس باکس وان به کامپیوتر و نهایتا استریم کردن آن می‌توانید آموزش کامل استریم کردن با ایکس باکس وان را مشاهده کنید.

استریم نینتندو سوییچ با ایکس باکس

استفاده از موبایل برای استریم با نینتندو سوییچ

این راه‌حل تنها در صورتی هوشمندانه به نظر می‌رسد که پیش از اقدام به تهیه‌ی تجهیزات استریم، یک کنسول ایکس باکس وان در منزل داشته باشید. در غیر این صورت تهیه‌ی یک کنسول جانبی صرفا برای برقراری امکانات استریم روی نینتندو سوییچ اصلا مقرون به صرفه نیست. اگر به یک کنسول ایکس باکس وان دسترسی ندارید و به طور جدی استریم کردن با نینتندو سوییچ را دنبال می‌کنید، بدون شک پیشنهاد ما به شما تهیه‌ی یک کپچر کارت است.

در غیر این صورت، می‌توانید از ساده‌ترین و البته ارزان‌ترین راه‌حل ممکن استفاده کنید که شاید سطح کیفی مطلوبی را ارائه نکند، اما در هر صورت انجام کار شما را مقدور می‌سازد. در این روش با استفاده از قرار دادن دوربین تلفن همراه خود روی صفحه نمایشگر سوییچ و همچنین استفاده از یک نرم‌افزار استریمینگ موبایل، می‌توانید بازی درحال اجرای خود را روی نینتندو سوییچ به صورت زنده استریم کنید.

پیشنهاد ما به شما در این روش استفاده از نرم‌افزار StreamLab است. این نرم‌افزار به راحتی روی سیستم عامل‌های اندروید و Ios قابل تهیه است و امکانات زیادی را برای استفاده در طول استریم در دسترس استریمر قرار می‌دهد. از چت باکس استریم گرفته، تا لوگوی استریمر و اطلاعات دونیشن، با استفاده از نرم‌افزار StreamLab به راحتی می‌توانید از تمامی امکانات یک نرم‌افزار استریمینگ کامل بهره ببرید. حالا تنها کافی است که دوربین موبایل خود را روشن کنید و آن را به طور ثابت روی صفحه نمایشگر سوییچ خود نگه دارید. بسته به سطح کیفی دوربین موبایل شما، می‌توانید وضوح قابل قبولی را از طریق فیلمبرداری کردن از روی صفحه نمایشگر دریافت کنید.

اما به طور کلی نمی‌توان کیفیت صدا و تصویر بازی را مطلوب دانست. توجه داشته باشید که استفاده از این روش تنها در صورتی هوشمندانه است که بخواهید هزینه‌های جانبی را تا سر حد ممکن کاهش دهید تا حداقل مدتی را به تست کردن استریم خود بپردازید.