حتی اگر علاقه‌ی اندکی به استریمر و استریمرها داشته باشید، قطع به یقین سام صابری را می‌شناسید؛ کسی که امروز با حضور در استودیو ما، از خودش و علایقش اطلاعات تازه‌ای را ارائه می‌دهد. پس با جدیدترین مصاحبه وبلاگ ریمیت همراه باشید.

این روزها که عرصه‌ی فعالیت‌های استریمینگ در جهان به یک صنعت وسیع و همواره درحال رشد تبدیل شده است، شاهد به وجود آمدن یک جامعه‌ی بزرگ و پرمخاطب بین گیمرهای ایرانی نیز هستیم که سبب شکل‌گیری فرصت‌های شغلی بسیار زیادی شده است. عرصه‌ای که در آن فرصت بسیار ویژه‌ای برای گیمرها فراهم شده تا توانایی‌های گیمینگ خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر مطرح کردن خود نزد دیگر گیمرها و حتی مخاطبین عادی و غیرگیمر، درآمد چشمگیر و قابل توجهی را برای خود دست‌وپا کرده و به عنوان یک فعال حرفه‌ای وقتشان را به عرصه‌ی استریمینگ اختصاص دهند.

در طول سال‌های اخیر که گیمرهای ایرانی با پدیده‌ی استریمینگ آشنا شده‌اند و به طور حرفه‌ای در پلتفرم‌های مربوطه فعالیت می‌کنند، همواره چهره‌های جدیدی نزد مخاطبین این عرصه مطرح می‌شوند و به شهرت می‌رسند. چهره‌هایی که علاوه بر اینکه سهم قابل توجهی در فرهنگ‌سازی در این زمینه و همچنین گسترش علاقه به بازی‌های ویدیویی دارند، موجب شکل‌گیری فرصت‌های شغلی با درآمدی مناسب و قابل توجه برای خود و دیگر افراد علاقمند شده‌اند.

سرویس ریمیت نیز به نوبه‌ی خود سعی در ایجاد بستری مناسب برای به کار گرفته شدن استعدادهای گیمینگ در ایران داشته و به عنوان نخستین سرویس دریافت حمایت‌های مالی در این کشور، خلا موجود بین استریمرهای ایرانی و سیستم‌های مالی خارج از کشور را که به دنبال تحریم‌های اقتصادی و بانکی شکل گرفته، به طور کامل از بین برده و فرصتی را فراهم کرده تا گیمرهای ایرانی نیز پا به پای استریمرهای خارجی به استریم کردن بپردازند و از این طریق درآمد مناسب و قابل قبولی را نیز در ازای فعالیت‌های خود کسب کنند.

طی چند وقت اخیر، بهزاد شعبانی به نمایندگی از سرویس ریمیت، مصاحبه‌ای را با یکی از استریمرهای معروف و پرطرفدار ایرانی ترتیب داده تا شما مخاطبین علاقمند به استریم، بیشتر از قبل با استریمرهای مورد علاقه‌ی خود آشنا شوید. پس از مصاحبه‌ی فرهاد ایکس‌ری نوبت به سام صابری رسیده است تا گفت و گویی گرم و صمیمانه را با بهزاد شعبانی رقم بزند و اطلاعات بیشتری را در رابطه با خودش با ما به اشتراک بگذارد.

در ادامه با همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مصاحبه‌ی ریمیت با سام صابری، استریمر محبوب و پرطرفدار ایرانی که در مدت زمان بسیار کوتاهی قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرده و طی کم‌تر از یک سال، به یکی از پربازدیدترین استریمرهای توییچ فارسی تبدیل شده است.

بهزاد: سام صابری، متولد چه تاریخی هستی؟

سام: 28/2/1373

بهزاد: یعنی الان سام 27 سالشه. درسته؟

سام: بله دقیقا.

بهزاد: ساکن کدوم شهری؟

سام: تهران.

بهزاد: متولد تهران هم هستی؟

سام: آره تو تهران به دنیا اومدم.

سام صابری

بهزاد: از کی استریم رو شروع کردی به صورت حرفه‌ای؟

سام: دقیقا 2 روز دیگه میشه 1 سالگی استریم من.

بهزاد: یک ساله استریم رو شروع کردی؟!

سام: دقیقا یک ساله استریم رو شروع کردم.

بهزاد: چی شد که تصمیم گرفتی کلا استریم کنی؟

سام: من چون از بچگی به گیم خیلی علاقه داشتم و اینکه همیشه دوست داشتم یه کسب درآمدی، یه راهی باشه که از گیم پول در بیارم. چون راه‌های زیادی برای درآمد از گیم نبود. داشتیم با فرهاد بازی می‌کردیم. با فرهاد تازه آشنا شده بودم. فرهاد استریمر بود. بعد با هم رفیق شدیم و گفت بیا تو هم این کار رو شروع کن استعدادش رو داری. فرهاد کلی کمکم کرد و استارتش رو زدم.

بهزاد: یعنی توی مسیر استریم فرهاد ایکس‌ری کمکت کرده؟

سام: من این رو همیشه همه‌جا گفتم. کسی که کمکم کرده فرهاد بوده.

بهزاد: اگه استریم نبود چی‌کار می‌کردی؟

سام: اگه استریم نبود، دوست داشتم خرید و فروش ملک انجام می‌دادم.

بهزاد: یعنی هیچ راه دیگه‌ای توی زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی پیدا نمی‌شد که بتونی ازش کسب درآمد داشته باشی؟ اصلا بهش فکر نکردی یا کار دیگه‌ای دلخواهت نبود؟

سام: ببین واقعیت همه‌چیز دست به دست هم داد که من شدم استریمر. چون من قبلش شغل‎های زیادی داشتم. همین ملک و املاک و اینجور چیزا کاری بود که پدرم از قدیم توش بود و اینکه خودم هم رفتم دو سه سالی توش بودم. من همیشه دوست داشتم پول گنده بردارم. دیگه همیشه چون به چیزای بزرگ فکر می‌کردم.

بهزاد: برای استریم، مولتی‌پلیر (بازی چندنفره) یا کمپین (بازی داستانی و تک‌نفره)؟

سام: من مولتی‌پلیر بازم. چون کلا دوست دارم که همه آدما پشت جایی نشسته باشن و باهاشون بازی کنم. چون احساس می‌کنم کامپیوتر (هوش مصنوعی) خیلی روباتیه. حال نمیده بهم.

بهزاد: پس یعنی خودت مولتی‌پلیر دوست داری و برای استریم هم مولتی‌پلیر رو ترجیح میدی.

سام: کلا چلنج سخت رو خیلی بیشتر دوست دارم. برای مثال میگم اگه تو بازیت خوب باشه قطعا از کامپیوتر بهتر بازی میکنی. اون (مولتی‌پلیر) برام یه چالشه. اون رو بیشتر دوست دارم.

بهزاد: بازی مورد علاقه‌ات توی کل عمرت؟

سام: توی کل عمرم؟ Dota 2

بهزاد: چرا ریمیت؟

سام: سادگیش، ظاهرش و راحت بودنش.