داشتن هدفون‌های گیمینگ مناسب برای استریم، می‌تواند تاثیر قابل توجهی از ابعاد مختلف روی خروجی کار شما داشته باشد. در این مقاله، ما سعی کرده‌ایم تا اطلاعات کاملی از هر آنچه که پیش از خرید هدفون باید بدانید، ارائه دهیم.

بدون شک یکی از لازمه‌های تبدیل شدن به یک استریمر خوب و حرفه‌ای، استفاده از تجهیزات خوب و حرفه‌ای است تا بتوانید کلاس کاری خود را بالا برده و خیلی زود خود را در زمره‌ی استریم‌های درجه یک و معروف پیدا کنید. تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی یک ستاپ کامل استریمینگ، شامل چند گروه مختلف از قطعاتی است که هر کدام وظیفه‌ی منحصر به فردی را برای انجام دادن دارند. از قطعات قرار گرفته در داخل کیس کامپیوتر گرفته، تا وب کم، میکروفون و تمامی گجت‌هایی که انواع ورودی‌ها و خروجی‌های صوتی و تصویری را به استریم شما اضافه می‌کنند.

در این بین، هدفون‌ها نیز از جمله اقلامی هستند که برخلاف عقیده‌ی بسیاری از مردم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و از جوانب مختلف استریم شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از همین رو در قبال هدفون نیز باید با حساسیت بالایی تصمیم‌گیری کنید و در صورت امکان نیز بودجه‌ی مناسبی را برای آن در نظر بگیرید.

به عنوان یک استریمر، تجهیزات شما درست به اندازه‌ی محتوایتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. بدون تجهیزات مناسب، سطح کیفی استریم شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. یک میکروفون مورد قبول برای انجام این کار، وب کم و تجهیزات نورپردازی مناسب و همچنین تعدادی نرم افزار و حتی قطعات سخت‌افزاری جانبی و کارآمد، از جمله تجهیزاتی هستند که برای استریم کردن به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. در این راهنما، شما ضمن آشنایی با نقاط قوت یک هدفون خوب و ویژگی‌های ممتازی یک هدفون مناسب باید از آن‌ها برخوردار باشد، شاهد یک لیست 7تایی از هدفون‌هایی خواهید بود که به عنوان 7 هدفون برتر مناسب استریمینگ در این مطلب قرار گرفته‌اند.

بهترین هدفون استریم

فرقی نمی‌کند که برای تفریح و اوقات فراغت به بازی کردن مشغول می‌شوید یا به طور حرفه‌ای وقت خود را صرف تجربه‌ی بازی و استریم کردن آن از طریق یک پخش زنده‌ی اینترنتی می‌کنید؛ در هر صورت شما به عنوان یک گیمر یا یک استریمر، به یک هدفون رده‌بالا و درجه یک نیاز دارید که بهترین تجربه‌ی صوتی ممکن از یک بازی را برای شما به ارمغان آورد. این روزها که تکنولوژی‌های جدیدی از جمله اصوات 360درجه و سه بعدی به تجهیزات صوتی بازی‌های جدید افزوده شده‌اند و سطح کیفی بازی‌ها از لحاظ صداگذاری را یک سر و گردن بالاتر برده‌اند، بیشتر از هر زمان دیگری به عنوان یک گیمر حرفه‌ای، به یک هدفون حرفه‌ای نیاز دارید تا بتواند یک تجربه‌ی صوتی تمام و کمال را حین اجرای بازی برای شما به ارمغان آورد.

این روزها در بازار کالاهای دیجیتال طیف وسیعی از هدفون‌های حرفه‌ای و نسل جدید را مشاهده می‌کنید که هر یک با به همراه داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد خود، انتخاب بسیار خوبی به عنوان یک هدفون درجه یک محسوب خواهند شد.

بعضی از این هدفون‌ها به میکروفون مجهز شده‌اند تا حین تجربه‌ی بازی‌های چندنفره به راحتی با استفاده از آن با دوستان و هم تیمی‌های خود ارتباط صوتی برقرار کنید. علاوه بر میکروفون، رنج قیمت‌گذاری محصول، عملکرد هدفون و همچنین دیگر نقاط قوت و ضعف و ویژگی‌های منحصر به فرد یک هدفون، تماما از جمله مواردی هستند که حین انتخاب مناسب‌ترین هدفون برای شخص شما، باید مورد بررسی قرار بگیرند. توجه داشته باشید یک هدفون خوب و گران‌قیمت که توانسته اغلب آزمون‌های فنی را با موفقیت به پایان برساند و با سلامت کامل از آن‌ها خارج شود، لزوما بهترین انتخاب هدفون برای شخص شما نیست.

همانطور که به آن اشاره کردیم، هدفون‌های مختلفی که توسط برندهای خوشنام و پرطرفدار تولید می‌شوند، هرکدام با تمرکز روی دسته‌ای از ویژگی‌های فنی، مخصوص عده‌ی مشخصی از کاربران تولید شده‌اند. برای مثال برخی از هدفون‌ها برای استفاده‌ی تخصصی در حوزه‌ی ضبط موسیقی استفاده می‌شوند درحالی که دسته‌ای دیگر از میکروفون‌ها با بهره‌گیری از تازه‌ترین تکنولوژی‌های روز فناوری‌های صداگذاری در صنعت گیم، مخصوص گیمرها جهت به ارمغان آوردن بهترین تجربه‌ی صوتی در یک بازی ویدیویی ساخته شده‌اند.

بهترین هدفون گیمینگ

چگونه یک هدفون را بررسی کنیم؟

در ادامه‌ی مطلب و پیش از مرور لیستی که از 7 میکروفون برتر با بهترین عملکرد در بازی‌های ویدیویی تشکیل شده، می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که حین بررسی عملکردهای فنی یک هدفون، باید طبق چه پارامترهایی آن را بررسی کنیم و کدام یک از ویژگی‌های آن را باید زیر ذره‌بین گرفت.

برخلاف تصور بسیاری از کاربران معمولی، عملکرد یک هدفون صرفا در ارائه‌ی یک صدای باکیفیت نیست و به طور کلی چندین ویژگی مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک هدفون بدون نقص را تقدیم کاربران حرفه‌ای کنند. هدفونی که در تمامی پارامترهای تعیین شده برای بررسی سطح کیفی یک هدفون، نمره‌ی کامل را می‌گیرد، چه نوع هدفونی است و اینکه در مجموع، این پارامترها از چه ویژگی‌هایی تشکیل شده‌اند و اشاره به کدام یک از بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی یک هدفون دارند؟ با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا ویژگی‌های مختلف یک میکروفون ایده‌آل را بررسی کنیم و در آخرین ایستگاه پیش از پرداختن به 7 هدفون منتخب این مطلب، مروری داشته باشیم بر انواع تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در یک هدفون و بررسی چگونگی عملکرد آن‌ها حین استفاده شدن توسط مخاطب.

کیفیت صدا

پرواضح است که شما به عنوان یک استریمر حرفه‌ای که نیاز شدیدی به یک هدفون خوب دارد، بیش از هرچیزی به کیفیت صدای هدفون مورد نظر خود اهمیت می‌دهید. تمامی هدفون‌هایی که در لیست 7 هدفون برتر معرفی کرده‌‌ایم، بدون شک کیفیت صدای بسیار بهتری در مقایسه با استانداردهای تعبیه شده در هدفون‌های کوچک (هنذفری) قرار گرفته در جعبه‌ی تلفن‌های همراه دارند. از سویی دیگر اما کیفیت صدا نیز ممکن است یک پارامتر کاملا موردی باشد که در موقعیت‌های مختلف و نوع استفاده‌ی گوناگون، کاربران انواع متفاوتی از آن را ترجیح بدهند. برای مثال ممکن است علاقمندان به موسیقی‌های مهیج میل بیشتری به بیس (bass) بیشتر هدفون خود داشته باشند یا افرادی که از هدفون خود برای شنیدن پادکست‌ها و فایل‌های صوتی ضبط شده توسط گویندگان استفاده می‌کنند، علاقه‌ی بیشتری به گرمای صدا (warmth) در هدفون داشته باشند.

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، یکی از قابلیت‌های جدیدی که امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است و شما نیز به عنوان یک استریمر حین تهیه‌ی یک هدفون جدید باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت صدای فراگیر یا همان surround sound است که به لطف پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی‌های صداگذاری در بازی‌های جدید، قابلیتی بسیار مهم و ارزشمند تلقی می‌شود که بهتر است با انتخاب هوشمندانه‌ی یک هدفون خوب، به آن دسترسی داشته باشید و تاثیر شگفت‌انگیز آن در بازی‌های مختلف را مشاهده کنید.

امروزه در مجموع دو نوع متفاوت از تکنولوژی صدای فراگیر در هدفون‌ها به کار گرفته شده است: مجازی (virtual) و واقعی (true). در نوع مجازی، صدای فراگیر توسط نرم‌افزار شبیه‌سازی می‌شود تا صداهای مختلف با منابع دور و نزدیک را به گوش شما برساند. در نوع واقعی اما گوشی‌های هدفون به گونه‌ای طراحی و جایگذاری شده‌اند که صداهای مختلف را از جهات گوناگون و با زاویه‌ی منبع صدا نسبت به شنونده، به گوش شما برسانند.

به طور کلی تکنولوژی صدای فراگیر در هر دو نوع خود ویژگی بسیار مهمی برای یک استریمر یا حتی یک گیمر حرفه‌ای محسوب می‌شود. این قابلیت در موقعیت‌های مختلف برتری‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال در بازی‌های چندنفره با استفاده از تکنولوژی صدای فراگیر، عملکرد بسیار بهتری در پیدا کردن محل دقیق بازیکنانی که در نزدیکی شما پرسه می‌زنند، داشته باشید. این تکنولوژی تجربه‌ی تمامی بازی‌ها در تمامی سبک‌ها را یک سر و گردن ارتقا می‌دهد و یک مرحله‌ی دیگر تجربه‌های گیمینگ را به تکامل می‌رساند. تصور اینکه بازی‌های ترسناک در آینده با بهره‌گیری از این تکنولوژی تا چه اندازه وحشتناک خواهند بود، واقعا دشوار است!

بهترین هدفون برای استریم

تفکیف نویزها

بدون شک این مشکل مشترک تمامی گیمرها است که حین تجربه‌ی یک بازی، صداهای پخش شده در محیطی که در آن حضور دارید و به تجربه‌ی بازی می‌پردازید، تجربه‌ی شما از بازی را تا حد زیادی دچار اختلال کند. از صدای صحبت کردن اعضای خانواده گرفته تا صدای جاروبرقی، تلویزیون و لوازم آشپزخانه.

در عین حال چندین و چند منبع صدا در انواع مختلف آن ممکن است حین بازی کردن برای شما مزاحمت ایجاد کنند. انسان‌ها همواره در طول تاریخ با مواجه شدن با مشکلات و پدیده‌های آزاردهنده، مشغول فکر کردن شده‌اند و با یک اختراع جدید، مشکل قبلی خود را به طور کامل رفع کرده‌اند یا تا حد زیادی آن را کاهش داده‌اند. مشکل صداهای مزاحم حین استفاده از هدفون نیز رفته رفته حل شد و تولید کنندگان محصولات الکترونیکی توانستند با تعبیه کردن یک تفکیک‌کننده‌ی نویز در داخل هدفون، صداهای پخش شده در خارج از هدفون را جدا و از نفوذ آن به داخل هدفون و گوش شنونده جلوگیری کنند.

تفکیک کامل صداهای اطراف اما در سطوح مختلفی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان اینگونه برداشت کرد که هدفون‌های جدید قابلیت این را دارند که صداهای محیط اطراف را به طور کامل تفکیک و از رسیدن آن به گوش شنونده جلوگیری کنند. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید هدفون، آن را به صورت حضوری تست کرده و از مقدار قدرت تفکیک نویز در هدفون مورد نظر خود مطلع شوید.

علاوه بر فناوری‌های به کار رفته در هدفون در رابطه با تفکیک نویزها، اندازه‌ی گوشی‌های هدفون در مقایسه با سایز گوش‌های شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پیش از خرید یک هدفون باید به طور کامل اطمینان حاصل کنید که گوشی هدفون مورد نظرتان توانایی پوشش کامل سطح روی گوش شما را دارد و هیچ حائلی در اطراف گوش شما ایجاد نمی‌شود. این نواحی خالی که به علت بزرگتر بودن گوشی‌های هدفون در مقایسه با سایز گوش شما ایجاد می‌شوند، از تفکیک کامل نویزهای پخش شده در محیط اطراف جلوگیری می‌کنند. در مجموع اگر قابلیت تفکیک نویزها برای شما جزو اولویت‌های اصلی خرید یک هدفون محسوب می‌شود، بهتر است به صورت حضوری اقدام به خرید هدفون کنید و حین خرید از طریق تست کامل هدفون مورد نظرتان، از عملکرد آن در تفکیک نویزها و ساکت کردن محیط اطراف باخبر شوید.

بهترین هدست برای استریمرها

راحتی هدفون

این مورد به اندازه‌ی کافی ساده است تا نیازی به توضیحات مفصل نداشته باشد. هدفون‌ها برای اینکه عملکرد خوب و قابل قبولی از خود نشان دهند، باید به طور دقیق روی سر شما جای بگیرند و در بیان ساده‌تر، گوشی‌های آن بیش از اندازه تنگ یا بیش از اندازه گشاد نباشند. چنانچه هدفون شما بیش از اندازه تنگ یا گشاد باشد و سایز آن متناسب با اندازه‌ی سر شما نباشد، استفاده کردن از آن در مدت زمان‌های طولانی بسیار سخت خواهد بود. برای مثال یک نوبت کامل استریم را تصور کنید که حدقل دو-سه ساعت زمان خواهد برد.

اگر هدفون شما طبق موارد ذکر شده اندازه‌ی نامناسبی داشته باشد و به خوبی روی گوش‌های شما جای نگیرد، خیلی زود موجب خستگی گوش‌ها و سر شما خواهد شد و همچنین در صورت تنگی بیش از اندازه نیز سرعت تعرق گوش‌ها را دوچندان خواهند کرد.

راحی هدفون همچنین شامل متریالی که هدفون با استفاده از آن تولید شده نیز می‌شود. چرا که جنس بدنه‌ی هدفون رابطه‌ی مستقیم با وزن و بافت بدنه‌ی آن دارد و هر دوی این فاکتورها نیز به طور مستقیم موجبات خستگی گوش و تعرق سر را فراهم می‌کنند. از سویی دیگر بی‌سیم بودن یا نبودن هدفون را نیز می‌توان جزو پارامترهای ارزیابی راحت بودن یا نبودن یک هدفون در نظر گرفت که بسته به سلیقه‌ی یک شخص ممکن است نتایج متفاوتی را به دنبال داشته باشد. از همین رو راحتی هدفون را نیز تا حد زیادی می‌توان موردی دانست. چرا که در بسیاری موارد و از جمله موقعیت‌هایی که در این بخش به عنوان مثال بیان شده‌اند، ممکن است یک کاربر با توجه به شرایط فیزیکی سر و گوش‌هایش، حالت‌های متفاوت‌تری را ترجیح بدهد و راحتی هدفون را در حالتی تعریف کند که ممکن است برای شخص دیگری اصلا راحت نباشد.

پیشنهاد ما به شما برای مطلع شدن از راحت بودن یا راحت نبودن هدفون مورد علاقه‌تان این است که در فضای مجازی، بررسی‌های انجام شده توسط مشتریان قبلی هدفون مذکور را مشاهده کنید و از نقاط قوت و ویژگی‌های منفی هدفون مورد علاقه‌ی خود باخبر شوید. شما با یک جمع‌بندی ساده با توجه به شرایط فیزیکی شخصی که درحال بررسی محصول می‌باشد و همچنین نظرات او در رابطه با آن محصول، تا حد زیادی بازخورد احتمالی خودتان درباره‌ی هدفون مذکور را پیش‌بینی کنید.

از همین رو حتما پیش از خرید هدفون، چندین بررسی مختلف از آن را در سطح اینترنت مشاهده کنید. مجددا لازم به یادآوری است در صورتی که می‌خواهید بهترین خرید ممکن را حین تهیه‌ی یک هدفون جدید و رضایت‌بخش داشته باشید، به صورت حضوری نسبت به خرید هدفون مورد نظر خود اقدام کرده و پیش از خرید نیز حتما طی چند دقیقه استفاده از آن تمامی نقاط قوت و معایب آن را ارزیابی کنید.

راهنمای خرید هدفون گیمینگ

میکروفون یک هدفون مناسب چه ویژگی‌های دارد؟

اگر شما از یک هدفون خوب برای استریم کردن استفاده می‌کنید، پس قطعا به یک میکروفون باکیفیت هم نیاز خواهید داشت. شما با آشنایی با بهترین میکروفون‌های موجود برای استریم کردن می‌توانید آموزش‌های بهترین میکروفون‌ها با بودجه‌ی محدود و بهترین میکروفون‌ها برای استریم کردن را مطالعه کنید تا با انواع میکروفون‌ها از برندهای خوب و قابل اعتماد آشنا شوید.

چندین گزینه‌ی ارزشمند و هوشمندانه برای ضبط و انتقال صدا از طریق پخش زنده در جریان استریم. میکروفون‌های USB از جمله محبوب‌ترین میکروفون‌هایی هستند که کاربران PC و همچنین استریمرها برای ضبط یک صدای باکیفیت و نزدیک به کیفیت استودیویی، انتخاب می‌کنند.

از سویی دیگر میکروفون‌های XLR را داریم که چندین مرتبه حرفه‌ای‌تر و باکیفیت‌تر از میکروفون‌های USB محسوب می‌شوند. برای متصل کردن میکروفون XLR به کامپیوتر نیاز به تهیه‌ی یک قطعه‌ی جانبی دیگر نیز دارید که برای تکمیل کردن آن می‌توانید از یک کارت صدا یا به طور حرفه‌تر از یک میکسر استفاده کنید. در صورت استفاده از یک کارت صدا یا میکسر، می‌توانید هدفون خود را نیز به آن متصل کنید. هدفون‌های رده بالا کیفیت صدای بسیار بهتری را حین استفاده بر روی کامپیوتر ارائه می‌دهند.

با این حساب، میکروفون‌های تعبیه شده روی هدفون‌ها نیز همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و برای خیلی از کسانی که قصد تهیه‌ی یک هدفون جدید را دارند، فاکتور بسیار مهمی برای تصمیم‌گیری به حساب می‌آید. این میکروفون‌ها شاید برای ضبط صدا یا تولید محتوای استریمینگ آنچنان عملکرد مطلوبی نداشته باشند، اما حین برقراری ارتباط صوتی با هم تیمی‌های خود در یک بازی آنلاین چندنفره، بسیار کاربردی و مفید ظاهر می‌شوند. چنانچه یک میکروفون باکیفیت روی هدفون شما نصب شده باشد، مکالمه‌ی صوتی بسیار واضح و باکیفیتی با دوستان خود خواهید داشت و احتمال وقوع مشکلاتی مثل ایجاد نویزهای بی‌مورد و اختلال در صدا را به طور کامل از بین خواهید برد.