کسب درآمد از طریق استریم کردن یکی از حرفه‌های نوپایی است که در چند سال اخیر بین گیمرهای ایرانی رواج یافته و به آن‌ها این فرصت را داده است تا بتوانند در عین حال هم با انجام بازی‌های مختلف بساط سرگرمی خود و بینندگان‌شان را مهیا کنند و هم با کسب درآمد از طریق آن نیازی به انجام کارهای جانبی نداشته باشند.

این حرفه اما پای خود را فراتر از یک روش ساده برای کسب درآمد گذاشته و به فرصتی برای کمک به نیازمندان تبدیل شده است. برگزاری استریم‌های گیمینگ با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان، یکی از زیباترین اتفاقاتی بود که در سال‌های اخیر برای جامعه‌ی گیمرها و استریمرهای ایرانی افتاده است و بیشتر از هر چیزی توانسته به زیباتر شدن جلوه‌ی این جامعه‌ی بزرگ بین دیگر فعالین عرصه‌های اینترنتی کمک کند.

یکی از استریمرهای ایرانی به نام فرهاد که تحت عنوان XrayStream در فضای مجازی شناخته می‌شود، به تازگی توانسته رکورد جدیدی را در جامعه‌ی استریمرهای ایرانی به ثبت برساند و بیشترین مبلغ جمع‌آوری شده برای نیازمندان را به نام خود ثبت کند. پیش از این رکورد بیشترین دونیت با هدف خیریه به آریا کئوکسر، دیگر استریمر محبوب و مشهور ایرانی تعلق داشت و حالا فرهاد توانسته در انجام این کار نیک از او پیشی بگیرد. لازم به ذکر است که تمامی این مبالغ توسط از طریق سرویس ریمیت جمع‌آوری شده‌اند و این سرویس را می‌توان یکی از پیشگامان رواج فرهنگ دونیت خیریه در جامعه‌ی استریمرهای ایرانی دانست.

فرهاد ایکس ری توانسته در طول استریم خود مبلغ ۷۳ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان را در کنار ۱۴۰۷ دلار جمع‌آوری کند. تمامی این مبالغ به طور کامل با هدف اهدا به نیازمندان جمع‌آوری شده‌اند و طبق روال برنامه‌ریزی شده در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان خواهند رسید. پیش از این آریا کئوکسر با جمع‌آوری ۵۰ میلیون تومان سکان‌دار دونیت‌های خیریه بود. آریا کئوکسر یکی از محبوب‌ترین استریمرهای ایرانی است و مدتی قبل اعلام کرد که از این پس تمامی دونیت‌های دریافت شده خود در جریان استریم‌هایش را صرف خیریه خواهد کرد.

فرهنگ برگزاری استریم‌های خیریه مدتی است که در جامعه‌ی گیمرها و استریمرهای ایرانی جا افتاده و علاوه بر حمایت بسیار خوب استریمرهای مطرح و محبوب ایرانی از انجام این کار، گیمرها و مخاطبین آن‌ها نیز به طرز چشمگیری توانسته‌اند با دونیت‌های سرشار از مهربانی خود، حمایت‌شان را از این اقدام زیبا به همه نشان دهند. گیمرهای ایرانی با این که از زوایای گوناگون با مشکلات و محدودیت‌های بسیاری مواجه‌اند، همیشه حمایت خود از نیازمندان موجود در سرتاسر کشور را نشان داده‌اند و اینبار با رکورد جدید فرهاد دریافتیم که جامعه‌ی گیمرها و استریمرهای ایرانی بیش از هر زمان دیگری آماده‌ی حمایت از نیازمندان این کشور در زمینه‌های مختلف است. سرویس ریمیت نیز به نوبه‌ی خود اقدامات بسیاری برای حمایت از این برنامه‌ها نشان داده و بیشتر از هر زمانی بستر دریافت دونیت‌های خیریه را فراهم آورده است.